Ni får också ta del av SKI:s fem affärskritiska kundbehov som är avgörande för att skapa värde. Dessa gäller oavsett bransch och garanterar kundnöjdhet.
Den som funderar över hur man tar sig an komplexa processer vill inte missa intervjun med författarna och konsulterna Anna Zingmark och Karoline Bottheim. De såg ett behov av ett gemensamt språk och praktiska arbetsmetoder vid komplex förbättringsledning – och är nu bokaktuella med ”Att lyckas leda en komplex process”.
Därutöver får ni ta del av vårt helt nya segment ”Checklistan”. Det kommer att ett stående uppslag i magasinet, där vi pratar med en känd eller okänd kvalitetschef om vad som rör sig i hens huvud just nu – och vad som fyller kalendern. Först ut är Mats-Erik Wiktorsson, kvalitets- och miljöchef på Engcon, som berättar om vad som stimulerar och utmanar honom mest på jobbet ju nu.
Ett annat stående segment är Pionjären och i detta nummer berättar näringslivsprofilen Leif Östling bland annat om det motstånd han möttes av när han ville införa feng-shui i den svenska tillverkningsindustrin.
God läsning önskar redaktionen!
publicerad 23 november 2023
av
Ellinor Gotby Eriksson