Nyheter
Premium
Blogg
Kvalitetsvård
Event
E-tidning
Nyheter
Premium
Blogg
Kvalitetsvård
Event
E-tidning
Redaktionen
Annonsera
Prenumerera
Kundtjänst
GDPR och cookies
Karriär
Kunskapsmaterial
Partnermedia
Produkter från Pauser Media
Håll dig uppdaterad med vårt kostnadsfria nyhetsbrev
Varje vecka får du en sammanfattning av de senaste nyheterna direkt till din inkorg.
Registrera dig
Kundnöjdhet
Kundnöjdhet
Trendbrott för spelbolagen men fortfarande lågt förtroende
Spelbranschen har länge brottats med en rekordlåg nöjdhetsnivå. Men nu visar SKI:s senaste studie ett tydligt trendbrott, även om allmänheten fortfarande har ett mycket lågt förtroende för branschen i stort.
14 december 2020
Kundnöjdhet
3 nyckelfaktorer ger nöjda kunder inom lån och sparande
Snabbt, enkelt och hållbart är de tre främsta framgångsfaktorerna för hög kundnöjdhet inom bolån, fastighetslån, privatlån och sparande, enligt en specialstudie från Svenskt Kvalitetsindex. Studien visar också att aktörerna klarat av att möta kundernas behov och krav på ett bra sätt under rådande pandemi.
8 december 2020
Kundnöjdhet
Energibolagen behöver vässa alla sina verktyg
Kundnöjdheten inom energibranschen har gått ned något under året, visar en färsk undersökning från SKI. Den stora utmaningen är att energibolagen behöver fokusera på flera saker samtidigt – både digitalisering och utveckling av service.
24 november 2020
Ledare
Är du acceleratorn i paradigmskiftet?
I det nya numret av Kvalitetsmagasinet som kommer ut i veckan tittar vi på hur kvalitets- och hållbarhetsarbetet flätas samman. Och efter att ha firat 30-års jubileum hela året fokuserar vi framåt där kvalitetsarbetet utmanas i en allt komplexare värld. Där är inget svart eller vitt, kunden kan ha fel, och unga vill jobba fritt men ändå ha en fast anställning, skriver Catharina Byström i sin krönika.
18 november 2020
Kundnöjdhet
Så nöjda är hund- och kattägarna med sina försäkringsbolag
Kundnöjdhet
Svenskarnas intresse för att skaffa hund eller katt har ökat under pandemin. En färsk undersökning från SKI visar också att hund- och kattägare överlag är riktigt nöjda försäkringstagare.
17 november 2020
Kundnöjdhet
Pandemin pressar försäkringsbranschen
Den pågående pandemin pressar försäkringsbranschen. Kundnöjdheten är visserligen fortfarande hög, men den senaste studien från SKI signalerar ett trendbrott nedåt till följd av förändrade krav och förväntningar.
10 november 2020
Premium
Kundnöjdhet
Sluta gissa vad kunderna vill ha
Det är bättre att samskapa med kunden istället för att gissa sig till vad den vill ha. Trots att detta är känd kunskap är de få som har modet och nyfikenheten för att låta kundens perspektiv faktiskt genomsyra utvecklingen av nya produkter och tjänster menar Klas Hallberg, författare till boken I kundens skor.
9 november 2020
Kundnöjdhet
Bredbandet allt viktigare livlina
I en tid när många arbetar hemifrån har ett stabilt bredband blivit en allt viktigare livlina till omvärlden för både privat- och företagsbruk. I årets studie av bredbands- och tv-tjänster från Svenskt Kvalitetsindex får bredbandsleverantörerna överlag högre betyg av företagskunderna än av privatkunderna.
27 oktober 2020
Kundnöjdhet
Kundnöjdheten dalar inom telekombranschen
Efter flera års uppgång dalar kundnöjdheten inom telekombranschen. Tidigare har god service varit en framgångsfaktor, medan det nu är service i kombination med funktion som spelar roll, visar en färsk kundundersökning från Svenskt Kvalitetsindex.
12 oktober 2020
Kundnöjdhet
Bankernas stora utmaning – gäller vara både digitala och lokala
Trots tider av osäkerhet noterar bankerna en försiktig återhämtning av sin kundnöjdhet i årets stora bankundersökning från Svenskt Kvalitetsindex. Men även om de digitala banktjänsterna uppskattas allt mer av kunderna är det fortsatt det nära och personliga mötet som påverkar nöjdheten och lojaliteten mest.
28 september 2020
«
Äldre artiklar
Veckans
mest
lästa
1.
Ranking
Här är jobben som har högst status i Sverige
2.
Recension
Bra förbättringspaket för offentlig sektor
3.
Blogg
Lär av pandemin och uppdatera ledningsystemet nu
4.
Verksamhetsutveckling
Offentlig kvalitetsutveckling kräver ökad digitalisering
5.
Ledarskap
Tre vanliga misstag när du ger feedback
Kunskapsmaterial
Mitel
Hur har Covid19 påverkat CX?
Mitel
Är ditt företag först eller sist med nyheterna?
Mitel
Maximera ditt kontaktcenters effektivitet
Michael Soderling
Organisationsutveckling: Hitta förbättringspotentialen
Mi Ridell
De fem vanligaste misstagen företag gör i digitala möten
Visa alla
Bloggar
Blogg
Lär av pandemin och uppdatera ledningsystemet nu
18 januari
Blogg
Vet du vem som betalar din lön?
15 december 2020
Blogg
Febril aktivitet bakom Iso-kulisserna
23 november 2020
Böcker
Recension
Bra förbättringspaket för offentlig sektor
15 januari
Böcker
Årets bästa böcker 2020
21 december 2020
Recension
Så kan du träna upp förmågan att jobba värderingsbaserat
30 oktober 2020
Recension
Utmanande bok ger förändringsenergi
30 september 2020
Karriär
Botkyrka Kommun
Kvalitetschef
Sista ansökan: 24 januari
Paragon Nordic AB
Quality Assurance
Sista ansökan: 31 januari
OPW Sweden AB
Kvalitet & Miljöchef till OPW i kungsör
Sista ansökan: 10 februari
Eterni Sweden AB
Kvalitetschef
Sista ansökan: 10 februari
Alla platsannonser
Ledare
Ledare
Är du acceleratorn i paradigmskiftet?
18 november 2020
Ledare
Eviga frågor kräver nya svar
8 oktober 2020
Ledare
Stora skillnader på bubblandet i välfärden
26 augusti 2020
Debatt
Till avdelningen
Debatt
Gärna tillitsbaserad styrning – men först en rejäl uppföljning
20 november 2020
Debatt
Hög tid att ta tag i Kvalitet 4.0
9 september 2020
Debatt
Nya arbetssätt krävs för att klara klimatomställningen
11 augusti 2020
Debatt
”Roten till våra problem är överadministration”
25 november 2019
Debatt
Debatt: Har ISO 9001 orsakat större skador än nytta?
15 september 2019
Recension
Till avdelningen
Recension
Bra förbättringspaket för offentlig sektor
15 januari
Recension
Så kan du träna upp förmågan att jobba värderingsbaserat
30 oktober 2020
Recension
Utmanande bok ger förändringsenergi
30 september 2020
Recension
Bra tips och hjälp till inköpare
7 augusti 2020
Recension
Inspirerande om hur verksamheter kan utvecklas
31 juli 2020
Vårt nyhetsbrev
De viktigaste nyheterna direkt i mejlen. Helt kostnadsfritt!
Skickar begäran
Jag godkänner att Kvalitetsmagasinet sparar mina uppgifter
Läs mer om vår integritetspolicy här
Kvalitetsmagasinet Premium
Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.
Prenumerera
Logga in
Blogg
Till avdelningen
Blogg
Lär av pandemin och uppdatera ledningsystemet nu
18 januari
Blogg
Vet du vem som betalar din lön?
15 december 2020
Blogg
Febril aktivitet bakom Iso-kulisserna
23 november 2020
Blogg
Förtjänar din arbetsgivare dig?
20 oktober 2020
Blogg
Var med och gör ISO 9001 bättre
18 augusti 2020
Det senaste
Premium
Distansarbete
Så tänker svenskarna om hemarbete
3 timmar sedan
Digitalisering
Digital kompetens bristvara inom offentlig sektor
21 januari
Starta eget
Rekordmånga nyföretagare trots global pandemi
20 januari
Premium
Företagande
Nätverka viktigt även för introverta entreprenörer
19 januari
Blogg
Lär av pandemin och uppdatera ledningsystemet nu
18 januari
Premium
Offentlig verksamhet
Första nationella handlingsplanen mot korruption nu på plats
18 januari
Recension
Bra förbättringspaket för offentlig sektor
15 januari
Premium
Verksamhetsutveckling
Offentlig kvalitetsutveckling kräver ökad digitalisering
14 januari
Premium
Distansarbete
Så tänker svenskarna om hemarbete
3 timmar sedan
Digitalisering
Digital kompetens bristvara inom offentlig sektor
21 januari
Starta eget
Rekordmånga nyföretagare trots global pandemi
20 januari
Premium
Företagande
Nätverka viktigt även för introverta entreprenörer
19 januari
Blogg
Lär av pandemin och uppdatera ledningsystemet nu
18 januari
Premium
Offentlig verksamhet
Första nationella handlingsplanen mot korruption nu på plats
18 januari
Recension
Bra förbättringspaket för offentlig sektor
15 januari
Premium
Verksamhetsutveckling
Offentlig kvalitetsutveckling kräver ökad digitalisering
14 januari
På Kvalitetsmagasinet använder vi Cookies för att förbättra din läsupplevelse.
Läs mer om, hur och varför här.