Ny design i all ära – men som vanligt står förstås innehållet i centrum. I det senaste numret är temat upphandling. Läs om modeller och metoder som underlättar och förbättrar processerna, och hur kvaliteten på upphandlade tjänster kan höjas om man tar hänsyn till fler värden än bara prislappen.

Cirkulärt är det nya svarta på upphandlingsfronten: Åsa Domeij tipsar om hur man kommer igång, och hur cirkulär upphandling hänger ihop med kvalitetstänket.
På IT-leverantören Ateas kontor i Borlänge träffar vi platschefen Sanna Nyberg, som också pryder det första omslaget med den nya layouten. Hon brinner för kvalitetsområdet och har haft sitt fokus på kvalitet och verksamhetsutveckling ända sedan Lars Sörqvist var hennes handledare på KTH. För Kvalitetsmagasinet berättar hon hur hon bedriver kvalitetsarbete i praktiken – och hur viktig kunden måste vara för att man ska lyckas.
KM har också gjort spännande besök på Hälsa och Omsorg i Östra Göinge kommun och på och på Engströms Bil i Linköping, för att ta reda på hur de arbetar med kvalitet i praktiken. Därutöver bjuds som vanligt på bra tips och verktyg för allt från rekrytering till hur man får mer struktur på sin arbetsdag. God läsning!