Konsulten och författaren Anders Amnéus har tidigare arbetat som universitetslärare och utformat en ny utbildning på Stockholm universitet inom marknadskommunikation och it, erfarenheter han nu delar med sig av i ett samlat verk.
– Jag fick en bra överblick över vilken litteratur som fanns att tillgå – och vad som saknades. Teoretiker kan ha svårt att förstå hur det fungerar i praktiken, och praktiker kan ha svårt att sätta in teorin i ett sammanhang. Då blir det mycket text och svåra ord. Jag har skrivit den här boken för att berätta hur man verkligen gör, från ax till limpa, säger Anders Amnéus.
Boken ger en handledning till hur man arbetar med vad författaren menar är marknadskommunikationens tre grundfrågor för framgångsrika resultat: Vem ska man prata med? Vad ska man säga? Hur ska man säga det?
Handfasta tips
Steg för steg guidar Anders Amnéus genom identifiering och analys av målgrupp och konkurrenter, formulering av målsättning och koncept samt utförande och mätning av resultat.
Allt du behöver veta om marknadskommunikation ges ut av Liber förlag.