Steget efter sociala medier

Användandet av sociala medier är visserligen fortfarande ganska nytt, men inte det senaste som hänt. Så vad kommer efter? I boken Empowered kan du läsa om två analytikers visioner om hur företag i framtiden måste förhålla sig till sociala medier.

De amerikanska Forrester-analytikerna Josh Bernoff och Ted Schadler menar att vi går mot en ny upplyst era i vilken fokus inte längre ligger på hur, eller om, företag ska använda sociala medier, utan på hur företagen bäst organiserar sig för att på bästa sätt kunna interagera med sina kunder och andra företag. I boken Empowered: Unleash Your Employees, Energize Your Customers, and Transform Your Business ger författarna sin framtidsvision om vad som kommer krävas av organisationer som vill växa med utmaningen med de nya sätten att kommunicera och profilera sig som företag.

Denna utveckling kräver stora omorganiseringar och inspirerade, kreativa ledare som hittar på nya sätt att kommunicera och utveckla it-strategierna för företaget, skriver CIO Sweden.

Boken publiceras av Harvard Business Review Press.

Kunskapsmaterial

Utbildnings-tv

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.

Det senaste