nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

sociala medier

”Enterstolthet” hos Telias kundtjänst på sociala medier

Tusentals kunder tar kontakt med Telia i sociala medier varje vecka. Nu har företaget gått igenom en förändringsresa i hur man svarar kunderna. "Inte för att bli något annat men för att bli något mer. För att gå från kundservice till kundupplevelse", konstaterade Telias Sanna Sundell i veckan när hon talade på C2 Managements Riksforum för förslag och förbättringar.

  • Annonskod huvudspalt 1

  • Annonskod för huvudspalt 2

  • Annonskod för huvudspalt 3

  • Annonskod för Native 2

Hitta rätt ton på Twitter

Fler företag anser att sociala medier är en viktig kanal för att nå ut med sitt budskap. Men vilken ton man har i sitt flöde spelar roll. Hur ska man göra för att nå ut, vara professionell och samtidigt hitta nya affärsmöjligheter?
Umeå Energi har valt ett personligt tilltal och välkomnar gärna nya följare med en tweet.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.