Electrolux, en av världens ledande tillverkare av hushållsmaskiner, strävar efter att förbättra vardagslivet för miljoner människor runt om i världen. Som en del av den senaste tidens skifte mot e-handel, såg man behovet av att komma närmare sina kunder och samtidigt öka sin försäljning online. Sättet att uppnå detta innebar bland annat att omforma sina kontaktcenters för att uppnå ökad effektivitet och snabbare innovation.
Gammal teknik stod i deras väg, och lösningen framåt var en modern molnbaserad lösning från Genesys med fokus på kundservice i alla kanaler, med stöd av Google contact center AI samt botar. Läs hela kundcaset (på engelska) och lär dig om hur Electrolux satsning på kundupplevelserna hjälpte dem att uppnå dessa fördelar:
- Mer nöjda kunder, förbättrad NPS
- Förbättrad medarbetarnöjdhet
- Minskad genomsnittlig hanteringstid per ärende med 56 sekunder
- 45 sekunder kortare väntetid
Detta material är framtaget av Genesys som är aktiv sponsor hos Telekom idag. Genesys kommer ta del av dina kontaktuppgifter som du lämnar i samband med nedladdningen.