Clairon Hotel vinner ny utmärkelse

Clarion Hotel Stockholm har utsetts till vinnare av ”Alan G Robinson Award” som för första gången delades ut i samband med konferensen Förbättringsarbete i världsklass. I motiveringen framgår att hotellet har nått stora intäktsökningar och kostnadsbesparingar genom sitt förbättringsarbete. Dessutom har de ökat sitt nöjd-mederbetar-index med tio procent.

Priset är instiftat av C2 Management och delas ut till det företag som bäst utvecklat sitt arbete med idéer och ständiga förbättringar.

Alan G Robinson, som också var med och delade ut priset, är forskare och författare som hjälpt många stora företag runt om i världen med förbättringsarbete. Hans senaste bok ” Ideas Are Free” baseras på en global studie av 150 företag i 17 länder med best-practice kring att lyfta fram medarbetarnas idéer. Han har också suttit med i ledningen för the United States Malcolm Baldrige National Quality Award.

Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.