Nyheter
Premium
Blogg
Kvalitetsvård
Event
E-tidning
Nyheter
Premium
Blogg
Kvalitetsvård
Event
E-tidning
Redaktionen
Annonsera
Prenumerera
Kundtjänst
GDPR och cookies
Konferenser
Kvalitetsvård
Produkter från Pauser Media
Partnermedia
Utmärkelser
Utmärkelser
Två vinnare av Bättre Skola 2019
Framtidskompassens förskolor i Vellinge kommun samt två program vid Virginska gymnasiet i Örebro tilldelas Kvalitetsutmärkelsen Bättre Skola 2019. Båda pristagarna har en stark kvalitetskultur och ett systematiskt förbättringsarbete som gör att de kan fungera som bra förebilder för andra skolor, menar domarkommittén.
29 november
Kvalitetskommun
Sollentuna har tydligt fokus på resultatet
Ett tydligt fokus på styrning och resultatuppföljning som leder till en välskött ekonomi och god service för kommuninvånarna. Det är den främsta förklaringen till att Sollentuna nu korats till Sveriges Kvalitetskommun.
14 november
Kvalitetsutmärkelser
De vinner årets kvalitetspriser
Sollentuna är årets kvalitetskommun. Det blev klart när Kvalitetsmässan i Göteborg delade ut priser i fem olika klasser på tisdagskvällen. De andra priskategorierna är Sveriges modernaste myndighet, Sveriges digitaliseringskommun, Sveapriset och Götapriset.
13 november
Utmärkelse
Åre är bästa kommun för nya företagare
Åre har för andra gången utsetts till Sveriges bästa kommun för nya företagare och tilldelas utmärkelsen Årets Nyföretagarkommun 2019. Det som juryn särskilt lyfter fram är den framgångsrika besöksnäringen.
8 november
Utmärkelse
Fem svenska innovationer får prestigefullt pris
Årets svenska vinnare av det internationella innovationspriset Quality Innovation Award är Multi4, NorDan, Pure Act, Region Gotland och United Services Sweden. Innovationerna kommer att representera Sverige i den internationella tävlingen med ceremoni i Tel Aviv i februari nästa år.
4 november
Utmärkelse
Kafferosteri får Leanpriset 2019
Inga koldioxidutsläpp från produktionen, inga olyckor på sju år och förkortade leveranstider är några resultat av ett fokuserat lean-arbete. Nu prisas Zoégas Kaffe med Svenska Leanpriset 2019 för sitt systematiska arbete och för sina tydliga mål som tar utgångspunkt i kundnyttan.
18 oktober
Utmärkelser
Hon får prestigefyllt hederspris
”Quality Management: An Introduction” är en kommande bok om kvalitetsutveckling som ikväll tilldelas Kurslitteraturprisets hederspris 2019. Möt Ida Gremyr, biträdande professor vid Chalmers, som är en av författarna.
4 september
Utmärkelser
De kan vinna pris för bästa utvecklingsprojekt
Utmärkelser
Fem finalister är nu klara till det så kallade Götapriset som delas ut till bästa utvecklingsprojekt i offentligt finansierade verksamheter.
27 augusti
Förbättringsarbete
Internetstiftelsens 6 framgångsfaktorer för kvalitet
Uthållighet, transparens och en stor portion passion. Det är framgångsreceptet för Internetstiftelsen som för andra gången fick Utmärkelsen Svensk Kvalitet 2018.
26 juni
Utmärkelser
Tre moderna myndigheter till final
Utmärkelser
Tre myndigheter är nu slutnominerad till utmärkelsen Sveriges modernaste myndighet. Enkelhet, effektivitet och kompetenta chefer är några av kriterierna som granskas av juryn.
26 juni
«
Äldre artiklar
Veckans
mest
lästa
1.
Kvalitetsranking
Här är myndigheterna med högst kvalitet
2.
Debatt
”Roten till våra problem är överadministration”
3.
Blogg
Årets kvalitetstrend är kulturen
4.
Arbetsmiljö
Proaktivt arbetsmiljöarbete ger högre vinstmarginal
5.
Kundnöjdhet
Spelbranschen får bottenbetyg – trots skärpta regler
Platsannonser
SÖRAB AB
Miljö- och kvalitetsledare
Sista ansökan: 18 januari
Sandviken Energi
Hållbarhetschef till Sandviken Energi
Sista ansökan: 20 januari
Betongindustri
Kvalitets- och miljöchef
Sista ansökan: 31 januari
Subterra
Vill du skapa säkerhet under jord? Nu söker Subterra sin nya KMA-ingenjör till ett nytt projekt!
Sista ansökan: 11 februari
Böcker
Recension
Spännande om konsten att skapa innovationsteam
8 november
Recension Daniel Pink
Hitta rätt tajming för problemlösning
23 juli
Debatt
Till avdelningen
Debatt
”Roten till våra problem är överadministration”
25 november
Debatt
Debatt: Har ISO 9001 orsakat större skador än nytta?
15 september
Debatt
Hög tid att organisera för digitala plattformar
1 mars
Kvalitet
”Det går att mäta kvalitet i välfärden”
3 november 2017
Debatt
Debatt: Vinster och kvalitet hänger samman
25 oktober 2017
Recension
Till avdelningen
Recension
Spännande om konsten att skapa innovationsteam
8 november
Recension Daniel Pink
Hitta rätt tajming för problemlösning
23 juli
Samhälle
Ögonöppnare om jämställdhet
10 maj
Förändringsarbete
Från ord till handling i förändringsarbetet
25 mars
Medarbetarskap
Friktion bra grogrund lärande
26 november 2018
Vårt nyhetsbrev
De viktigaste nyheterna direkt i mejlen. Helt kostnadsfritt!
Jag godkänner att Kvalitetsmagasinet sparar mina uppgifter
Läs mer om vår integritetspolicy här
Kvalitetsmagasinet Premium
Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.
Prenumerera
Logga in
Blogg
Till avdelningen
Blogg
Årets kvalitetstrend är kulturen
2 december
Blogg
Efterfråga prylar som håller
18 november
Blogg
Hur går vi från bra till att vara bäst?
22 oktober
Blogg
Lägg krutet på kunderna istället för att skapa vackra dokument
23 september
Blogg
Vem skapar jag värde för?
2 september
Det senaste
Arbetsmiljö
7 av 10 vill ha mer feedback på jobbet
26 minuter sedan
Premium
Förändringsledning
Delat ledarskap när Strängnäs digitaliserar
13 timmar sedan
Standardisering
”Standardiseringen måste vara snabbfotad”
24 timmar sedan
Kundundersökningar
Service och hållbarhet i fokus för lån- och sparkunder
9 december
Kundnöjdhet
Kunder nöjda även om de får vänta länge
9 december
Artificiell intelligens
Svenska chefer skeptiska till AI
6 december
Skola
Lärares lärande kartläggs med ovanlig metod
5 december
Premium
Forskning
Tre faktorer för hög kundnöjdhet
4 december
Arbetsmiljö
7 av 10 vill ha mer feedback på jobbet
26 minuter sedan
Premium
Förändringsledning
Delat ledarskap när Strängnäs digitaliserar
13 timmar sedan
Standardisering
”Standardiseringen måste vara snabbfotad”
24 timmar sedan
Kundundersökningar
Service och hållbarhet i fokus för lån- och sparkunder
9 december
Kundnöjdhet
Kunder nöjda även om de får vänta länge
9 december
Artificiell intelligens
Svenska chefer skeptiska till AI
6 december
Skola
Lärares lärande kartläggs med ovanlig metod
5 december
Premium
Forskning
Tre faktorer för hög kundnöjdhet
4 december
På Kvalitetsmagasinet använder vi Cookies för att förbättra din läsupplevelse.
Läs mer om, hur och varför här.