I tider av kris och kaos sätt innovationsförmågan på prov. Hur kan de egna medarbetarna bäst bidra för att skapa kreativitet och nya affärsmöjligheter i en okänd terräng?
Vi möter bland annat innovationspsykologen Leif Denti som berättar om hur man kan omvandla medarbetarnas osäkerhet till kreativitet som leder till nya smarta lösningar.
Per Kristersson, professor i konsumentpsykologi är en av männen bakom svenskt innovationsindex, menar att verksamheter måste jobba mer med att involvera kunderna.
Hur funkar innovationsarbetet i praktiken?
Läs om Trioplast, Region Sörmland och Scanias Innovation Factory .
Även Sveriges kommuner och regioners, SKRs, vd Staffan Isling ser en rad nya arbetssätt som tvingats fram under coronakrisen men som skulle kunna behållas och utvecklas när krisen är förbi.
Vi möter fem kvalitetschefer mitt i coronakrisen som ger sin bild av hur det påverkar kvalitetsarbetet.
Strategi i fokus
MTR Nordic kvalitetschef Therese Ankare berättar om hur de arbetar med att behålla ett strategiskt fokus i kvalitetsarbetet trots att krisen kräver lösningar av dagsaktuellt operativa frågor.
Carolin Runnqvist, expert på krishantering, ger en rad konkreta nycklar för att jobba proaktivt i en kris.
Trevlig läsning!
Catharina Byström, Chefredaktör