nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Stock Adobe

Över 200 byggföretag använder Povel

Över 200 företag inom byggbranschen använder det processorienterade ledningssystemet Povel Verksamhetsledning som ett verktyg för att uppfylla de krav som ställs inom framförallt kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöområdet. Ett 70-tal av dem har även genomgått certifiering mot ISO 9001, ISO 14001 och AFS 2001:1.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

Peter Schyum.

Povel Verksamhetsledning ägs och drivs av bransch- och arbetsgivarorganisationen Sveriges Byggindustrier och är utvecklat för bygg-, anläggnings- och specialföretag för att möta de ökade krav som ställs från beställare, myndigheter och övriga intressenter.

Systemet är uppbyggt enligt byggprocessen och ger företagen ett praktiskt verktyg för att kunna skapa ett verksamhetsledningssystem som binder samman företagets egna ambitioner med externa krav.

–Intresset för att bedriva ett aktivt arbete med kvalitet, miljö och arbetsmiljö ökar stadigt. 2017 blev ett intensivt år med många Povel-introduktioner, konstaterar Peter Schyum, som är ansvarig för Povel Verksamhetsledning på Sveriges Byggindustrier.

Sveriges Byggindustrier samarbetar med Scandinavian Business Certification (SBcert) som utför tredjepartsrevisioner i anslutning till Poveldiplomeringarna. Av de över 200 företag som använder Povel Verksamhetsledning har ett 70-tal även gått vidare med certifiering mot ISO 9001, ISO 14001 och AFS 2001:1.

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Nu möter Iso 9001 framtidens krav

Som vi alla vet förändras världen runt omkring oss snabbare och snabbare, vilket gör att organisationer på ett helt annat sätt än tidigare måste omvärldsbevaka och anpassa sig till nya förhållande – så också ISO 9001 och övriga ISO-standarder.

Storbankerna utmanar med personlig service

Nischbankerna har fortsatt hög kundnöjdhet, men utmanas allt mer av de stora etablerade bankerna som stärker sin position genom en kombination av digitala tjänster och personlig service. Det visar årets kundundersökning från Svenskt Kvalitetsindex, SKI om bolån, fastighetslån, privatlån och sparande.

  • Annonskod Huvudspalten 4

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.