Nyheter
Premium
Blogg
Kvalitetsvård
Event
E-tidning
Nyheter
Premium
Blogg
Kvalitetsvård
Event
E-tidning
Kontakt
Annonsera
Prenumerera
Kundtjänst
GDPR och cookies
Karriär
Kunskapsmaterial
Partnermedia
Produkter från Pauser Media
Håll dig uppdaterad med vårt kostnadsfria nyhetsbrev
Varje vecka får du en sammanfattning av de senaste nyheterna direkt till din inkorg.
Registrera dig
Ledningssystem
Premium
Certifiering
Sigtuna certifierar alla äldreboenden
Som en av få kommuner i Sverige har Sigtuna valt att kvalitetscertifiera alla sina äldreboenden mitt under brinnande pandemi. Standarden bidrar till att skapa ett gemensamt synsätt och att kunna arbeta mot samma mål, menar Lena Bjuhr Erngren, kvalitetschef.
9 mars
Blogg
Lär av pandemin och uppdatera ledningsystemet nu
De flesta är bra på att identifiera och värdera risker. Men sedan omhändertas inte riskerna och åtgärderna dokumenteras inte. Utan dokumentation försvinner lätt kunskapen när någon slutar.
18 januari
Premium
Kvalitetsarbete
3 kvalitetschefer om höstens utmaningar
Efter en turbulent vår och förhoppningsvis avkopplande sommar är det återigen full aktivitet på de flesta arbetsplatser – även om arbetssätten kommit att förändras radikalt under coronakrisen. KvalitetsMagasinet ställde frågan till några kvalitetschefer. Vilken kvalitetsfråga står överst på din agenda inför hösten?
26 augusti 2020
Premium
Kvalitetsprofilen
Kvalitetschefen med strategiskt fokus mitt i krisen
För MTR Nordic, som driver tunnelbane-, pendeltågs- och fjärrtågstrafik, har vårens coronakris inneburit stora påfrestningar. Men trots att dagsaktuella operativa frågor nu står högt på agendan är kvalitetschefen Therese Ankare mån om att inte tappa det strategiska fokuset, utan hålla blicken fast vid det långsiktiga kvalitetsarbetet.
10 juni 2020
Premium
Ledningssystem
Stadsplanerarna visar vägen till bra intressentdialog
Hur kan intressentdialogen i ledningssystemet förvandlas från en pappersprodukt till ett konkret förbättringsverktyg? Ett forskningsprojekt pågår för att utveckla praktiska metoder, bland annat med inspiration från stadsplanerarnas medborgardialoger.
29 januari 2020
Blogg
Lägg krutet på kunderna istället för att skapa vackra dokument
Jag hoppas innerligen att ni som har ett kvalitetsledningssystem enligt ISO 9001 (och ni andra också för den delen) inte lägger ner allt förbättringsarbete på att skapa vackra dokument. Se istället till att på alla sätt och vis lära känna och tillfredsställa era kunder.
23 september 2019
Utmärkelser
Hon får prestigefyllt hederspris
”Quality Management: An Introduction” är en kommande bok om kvalitetsutveckling som ikväll tilldelas Kurslitteraturprisets hederspris 2019. Möt Ida Gremyr, biträdande professor vid Chalmers, som är en av författarna.
4 september 2019
Premium
Förbättringsarbete
”Viktigt att kunden får ta större plats”
Nästan 90 procent av sin arbetstid lägger ”kvalitetsproffsen” på verksamhetsinterna frågor och endast drygt 10 procent på verksamhetsexterna frågor som handlar om kundrelationer, enligt KvalitetsMagasinets enkät. Sanna Nyberg, senior advisor inom kvalitetsutveckling, ser det som en varningsklocka.
3 september 2019
Forskning
Ökad spänning mellan olika kvalitetsforskning
Forskningen kring kvalitetsfrågor har mognat, enligt en ny avhandling som analyserar 11 000 akademiska publiceringar. Men spänningar mellan olika delar av kvalitetsområdet är oroande och kräver mer dialog, menar forskaren Daniel Carnerud.
26 juni 2019
Ledningssystem
Ny global söktjänst för ledningssystem
Har den potentiella underleverantören ett certifierat ledningssystem? Den globala samarbetsorganisationen för ackrediteringsorgan lanserar i dagarna en ny söktjänst som ska förenkla och förbättra spårbarheten av giltiga certifikat för ledningssystem.
19 juni 2019
«
Äldre artiklar
Veckans
mest
lästa
1.
Mötet
Energiknippet med fullt fokus på punktlighet
2.
Ranking
Här är jobben som har högst status i Sverige
3.
Blogg
Rätt kultur krävs för att lyckas på distans
4.
Arbetsmiljö
Kvinnor mer zoomrötta än män
5.
Rekrytering
9 rekryteringstrender för 2021
Kunskapsmaterial
WAY
Bra verktygsstöd för att förstå människor i förändring
Mitel
Hur har Covid19 påverkat CX?
Mitel
Är ditt företag först eller sist med nyheterna?
Mitel
Maximera ditt kontaktcenters effektivitet
Michael Soderling
Organisationsutveckling: Hitta förbättringspotentialen
Visa alla
Bloggar
Blogg
Rätt kultur krävs för att lyckas på distans
6 april
Blogg
Hur vet vi om våra insatser gör nytta?
15 mars
Krönika
Riv din Kvalitetspolicy
3 mars
Böcker
Kvalitetsarbete
Ny lättläst bok inspirerar i kvalitetsarbetet
17 mars
Recension
Bra förbättringspaket för offentlig sektor
15 januari
Böcker
Årets bästa böcker 2020
21 december 2020
Recension
Så kan du träna upp förmågan att jobba värderingsbaserat
30 oktober 2020
Karriär
Biltema Nordic Services AB
Quality and Compliance Manager
Sista ansökan: 18 april
Silex Microsystems AB
Kvalitets- och miljöchef
Sista ansökan: 21 april
Naturell AB
Kvalitetschef
Sista ansökan: 31 mars
Note Norrtelje AB
Kvalitetsansvarig
Sista ansökan: 31 mars
Alla platsannonser
Ledare
Ledare
Snart slår vi alla ut i full blom
31 mars
Ledare
Interna krig leder sällan till bra resultat
10 februari
Ledare
Är du acceleratorn i paradigmskiftet?
18 november 2020
Debatt
Till avdelningen
Debatt
Är samverkan lösningen på alla samhällsproblem?
5 mars
Debatt
Fel mål kan sabotera den agila transformationen
24 februari
Debatt
Gärna tillitsbaserad styrning – men först en rejäl uppföljning
20 november 2020
Debatt
Hög tid att ta tag i Kvalitet 4.0
9 september 2020
Debatt
Nya arbetssätt krävs för att klara klimatomställningen
11 augusti 2020
Recension
Till avdelningen
Recension
Bra förbättringspaket för offentlig sektor
15 januari
Recension
Så kan du träna upp förmågan att jobba värderingsbaserat
30 oktober 2020
Recension
Utmanande bok ger förändringsenergi
30 september 2020
Recension
Bra tips och hjälp till inköpare
7 augusti 2020
Recension
Inspirerande om hur verksamheter kan utvecklas
31 juli 2020
Kvalitetsmagasinet Premium
Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.
Prenumerera
Logga in
Blogg
Till avdelningen
Blogg
Rätt kultur krävs för att lyckas på distans
6 april
Blogg
Hur vet vi om våra insatser gör nytta?
15 mars
Krönika
Riv din Kvalitetspolicy
3 mars
Blogg
Vilka väljer du till ditt team?
2 februari
Blogg
Lär av pandemin och uppdatera ledningsystemet nu
18 januari
Det senaste
Premium
Böcker
Helhetsgrepp om hälsa och kvalitet i ny bok
20 timmar sedan
Arbetsmiljö
Kvinnor mer zoomrötta än män
14 april
Kundnöjdhet
3 tips från Sveriges bästa kundservicemedarbetare
14 april
Premium
Kvalitetskraven i konflikt med hållbarhetskraven
14 april
Premium
Mötet
Energiknippet med fullt fokus på punktlighet
13 april
Rekrytering
9 rekryteringstrender för 2021
13 april
Premium
Mätteknik
Nytt internationellt samarbete om krav på laddningsstationer
12 april
Skola
Här är kommunerna med flest behöriga lärare
9 april
Premium
Böcker
Helhetsgrepp om hälsa och kvalitet i ny bok
20 timmar sedan
Arbetsmiljö
Kvinnor mer zoomrötta än män
14 april
Kundnöjdhet
3 tips från Sveriges bästa kundservicemedarbetare
14 april
Premium
Kvalitetskraven i konflikt med hållbarhetskraven
14 april
Premium
Mötet
Energiknippet med fullt fokus på punktlighet
13 april
Rekrytering
9 rekryteringstrender för 2021
13 april
Premium
Mätteknik
Nytt internationellt samarbete om krav på laddningsstationer
12 april
Skola
Här är kommunerna med flest behöriga lärare
9 april
På Kvalitetsmagasinet använder vi Cookies för att förbättra din läsupplevelse.
Läs mer om, hur och varför här.