– Jag hade ingen aning om att lärarna hade anmält mig och blev därför både chockad och överraskad, men också smickrad och tycker naturligtvis att det är jätteroligt, säger Magnus Bokelid i ett pressmedelande.
Magnus Bokelid säger att satsningen på e-läromedel har visat mest lyckade resultat hos elever med särskilda behov. Han upplever en tydlig koppling till att de lyckas bättre om de får använda fler sinnen i inlärningsprocessen.
– Genom att blanda tal, text, ljud och bilder får man fler grenar att hänga kunskapen på samtidigt som variationsrikedomen ökar engagemanget, säger Magnus Bokelid.
Bättre studieresultat
Stipendiet delas ut av Liber och Susanne Svensson som är förlagschef och ansvarig för Libers e-läromedelsutveckling säger att det med stipendiet vill uppmärksamma skolledare som arbetar med att uppnå skolans mål med hjälp av e-läromedel. Hon menar att ett genomtänkt e-lärande ger fler godkända elever och ett bättre studieresultat.