Toyota i Malmö utvecklar förbättringsarbetet

De som genom åren har följt Bilprovningens statistik och Motormännens kundundersökningar har säkert noterat att Toyota återfinns i toppen när resultaten redovisas. Få fel och många nöjda kunder. Nu tar den japanska tillverkaren ytterligare steg inom Kaizen, ständiga förbättringar, genom att låta Toyota Center i Malmö ingå i ett nätverk i Europa för att stärka sin ställning och komma närmare den svenska kunden. Malmö kommer att bli direktuppkopplade till Toyotas huvudkontor i Europa för att utan tidsfördröjande omvägar vara en direktlänk mellan lokal återförsäljare och tillverkare. Målsättningen är att tillverkaren ska få snabbare information om det uppstår ett problem eller om någon kund har synpunkter på den egna bilen samtidigt som antal fel kan minimeras i framtiden. Samarbetet som startar i januari 2006 kommer att vara fullt utbyggt två månader senare.

Kvalitetsprofilen

Kunskapsmaterial

Utbildnings-tv

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.

Det senaste