nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Vitaminkur för offentliga varumärken

Boken Varumärken i offentlig tjänst handlar om hur man rent praktiskt arbetar med varumärkesutveckling i politiskt styrda organisationer.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

I Varumärken i offentlig tjänst presenteras modeller, verktyg och åtgärdsförslag som kan bidra till att utveckla starka varumärken för myndigheter, kommuner, landsting och regioner. Den är specialskriven för alla inom politiskt styrda organisationer som söker inspirerande och användbar vägledning i det vardagliga varumärkesarbetet.

– Istället för att – som traditionen bjuder – i huvudsak fokusera på hierarkiska, legala och ekonomiska strukturer menar vi att den offentliga sektorn bör utveckla ett sätt att styra som tar större hänsyn till dagens aktiva, välinformerade och värderingsdrivna medborgare, kommenterar säger författarna Ulf Dahlqvist och Frans Melin.

Genom en noggrant utmejslad varumärkesstrategi, professionell kommunikation och en välriggad kommunikationsorganisation kan man öka stoltheten internt och attraktionskraften externt, menar författarna.

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Hitta rätt tajming för problemlösning

Recension

I denna underhållande och väl underbyggda bok ger Daniel Pink råd om bättre tajming i allt från studier och arbete till träning och relationer. Kapitlen avslutas med tips som underlättar att omsätta insikterna i handling.

  • Annonskod Huvudspalten 4

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.