nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Ledartips för chefer

Att vara chef är väl inte så svårt, eller...? Sanningen är att bra ledarskap är en färdighet som kräver ständig träning. Boken, 25 sätt att bli en bättre chef, innehåller tips som ger en god hjälp på vägen.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

Boken, 25 sätt att bli en bättre chef, är en ledarskapsbok specialskriven för företagare och andra chefer i mindre bolag. Författaren Malin Trossing, som har över femton års erfarenhet som ledare på både större och mindre företag, har samlat sina bästa tips och verktyg från sina år som chef, utbildare och ledarskapsexpert.

– Med min bok vill jag både skapa insikt om att ett bra ledarskap lönar sig och visa på konkreta tips på hur man kan göra för att bli en bättre chef, säger Malin Trossing. Få startar företag för att de helst av allt vill bli chefer och ha ansvar för medarbetare. Det är något som en dag bara är ett faktum, och då är det viktigt att veta vad man gör. Går det snett kan det kosta det lilla företaget stora pengar, säger hon.

I boken diskuteras tipsen var för sig i 25 kapitel med rubriker såsom, Våga fatta beslut även när det är osäkert, Jobba aktivt med din stress, och Håll koll på arbetsrätten.

25 sätt att bli en bättre chef ges ut i serien Driva Eget – handböcker för företagare, som är ett samarbete mellan Liber och tidskriften Driva Eget.

Taggar:

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Kvalitetsutveckling en förutsättning för digitalisering

Den megatrend och utmaning vi hör talas om mest just nu är digitalisering. Vi ska alla utveckla våra analoga produkter, tjänster och processer till att bli digitala. Men vad är syftet? Många förknippar digitalisering med resurseffektivitet, att vi ska kunna ersätta människor med appar och elektroniska tjänster av olika slag. Många organisationer och företag har just den målsättningen med digitaliseringen. Här finns det en stor risk att dessa organisationer glömmer bort för vem de digitaliserar – deras kunder och intressenter!

  • Annonskod Huvudspalten 4

Hon lät medarbetarna bestämma aktivitet för samtal

När Catarina Söderlund, marknads- och utbildningschef på Visma Enterprise, hade läst om en chef som bytt ut sina medarbetarsamtal i mötesrum mot aktiviteter bestämde hon sig för att göra samma sak. Nu har hon haft elva samtal på allt från kafé till skridskois.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.