Allt fler missnöjda telekunder

Allt fler svenska telekunder klagar på sina fasta telefonabonnemang. Statistik från Post- och Telestyrelsen visar att elva gånger fler har klagat i år jämfört med samma tid i fjol. Det är framför allt i samband med byte av operatör och överföring av fasta bonnemang klagomålen uppstått. Ökning sammanfaller tydligt med att det nu blivit möjligt att välja en annan operatör än Telia för sin fasta telefoni. Under perioden januari till augusti i år hade 598 fasta kunder klagat hos PTS, skriver Sydsvenska Dagbladet, I fjol var siffran 54 abonnemang. Om man räknar klagomålen också på andra områden än bara fast telefoni har de ökat med 713 stycken till 2 575, vilket motsvarar en ökning med 38 procent.

Kvalitetsprofilen

Kunskapsmaterial

Profilen

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.