nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

Marknadsföring

Samskapande med kunder kräver engagemang

Det blir allt vanligare att företag skapar nya produkter och tjänster tillsammans med konsumenter. Men för att det ska fungera behöver det finnas ett tydligt svar på varför konsumenterna ska engagera sig, visar en ny avhandling från Handelshögskolan i Stockholm.

  • Annonskod huvudspalt 1

Håva in kunderna på nätet

Läsvärt

Internet blir en allt viktigare kanal för marknadsförare som vill optimera kundbearbetningen. I boken Marknadsföring på internet, utgiven på Liber Förlag, berättar några av Sveriges främsta experter hur man bäst använder nätet i marknadsföringen och hur man integrerar det med övrig marknadsföring.

Ta kommando över marknadsföringen

Läsvärt

Kvalitetssäkrad industriell marknadsföring är en handbok i hur man kan arbeta med marknadsföring på ett strukturerat sätt. Genom praktiska exempel beskriver författarna Conny Gustafsson och Rune Rennemark ett arbetssätt som bygger på etablerade metoder för kvalitetssäkring.

Känslor ska få oss att handla

Recension

Det kommersiella bruset är så stort att människor byggt upp en förmåga att filtrera bort reklam. Marknadsföringen har därför hittat nya vägar. Nu vill man få oss att handla genom att göra oss känslomässigt berörda av produkterna.

Årets marknadsföringsbok

Recension

Varför blir en kund lojal och det verkligen säkert att en lojal kund är en lönsam kund? Det och många andra frågeställningar diskuteras i boken Den lojala kunden som nyligen utsågs till Årets marknadsföringsbok.

  • Annonskod för huvudspalt 2

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.