Inga produkter i varukorgen.
Premium
Förbättringsarbete
Utbildnings-tv
Event
Kvalitetsvård
Prenumerera
Premium
Vårt nya arbetsliv
Kvalitetsmagasinet Live
Kvalitetsvård
E-tidning
Event
Prenumerera
Annonsera
Kontakt
GDPR och cookies
Karriär
Kunskapsmaterial
Partnermedia
Produkter från Pauser Media
Kundfokus
Premium
Kundfokus
Så lyfter du kundfokuset i företaget
Kundfokus
I framtiden kommer det personliga mötet att bli ännu viktigare för resultaten. Det förutspår Kristoffer Schjött-Quist som menar att personalen ska tränas i social leverans.
11 september 2024
Premium
Skola
Hässleholm vill komma närmare elevernas behov med ny SKA-modell
Skola
Hässleholm har skapat en egen, mer praktiknära modell för systematiskt kvalitetsarbete i skolan. Med ett bottom-up-sätt och regelbundna uppföljningar ökar delaktighet och inflytande.
13 augusti 2024
Premium
Kundfokus
Så skapas en kundorienterad kultur – och här är fallgroparna
Kundfokus
Kundfokus är en fråga som bör ägas av alla medarbetare. Det menar cx-experterna Linda Öhling och Camilla Lif, som också vet hur man skapar en gemensam kundstrategi. Ledtråd: det handlar om ledningsgruppen, och det handlar om samverkan.
17 juni 2024
KUNDFOKUS
Här är man bäst på kommunal medborgarservice
KUNDFOKUS
Den tredje årliga mätningen från Sveriges kommuner och regioner och Brilliant visar att tre kommuner är bäst på invånarservice.
14 juni 2024
Kundfokus
Modellerna som höjer kundnöjdheten oavsett bransch
Kundfokus
Dagens kundlandskap är radikalt annorlunda mot för bara ett par decennier sedan. Så också våra möjligheter att möta de växande kundkraven. Cx-experten Helén Rigamonti lyfter två nygamla modeller som kan användas för att säkra hållbara kundrelationer.
4 juni 2024
Premium
Innovation
Innovationsprogrammet gör gräsrotskraft till kundsuccé – 130 000 idéer på ett år
Innovation
På globala teknikbolaget Cognizant har introduktionen av en ny plattform skapat en lavin av förbättringsidéer bland de anställda. Särskilt en grupp är extra snabba med att vissa framfötterna.
16 maj 2024
Kundnöjdhet
Nya service- och bemötandedirektören gör kundfokus till en fråga för alla
Kundnöjdhet
Medborgare eller kund? AI eller mänsklig kontakt? I det nya kundlandskapet bör vi inte välja - utan i stället tänka extra allt. Nackas nya service- och kundbemötandedirektör Annmarie Palm förklarar varför - och berättar om kommunens nygjorda certifikat.
15 maj 2024
Premium
AI
De jobbar för att veta vad kunden tycker - utan att behöva fråga
AI
Dagens kundundersökningar visar knappt vad kunden faktiskt tycker. Det säger Lina Bjelkmar, vd på Indicate me, som berättar om hur hennes bolag gör för att bedöma kundnöjdhet utan att behöva interagera särskilt mycket med kund.
30 april 2024
Kundfokus
Bara fantasin sätter gränser när det gäller kundmätningar
Kundfokus
Hur veta vad kunder tycker när de inte längre svarar på enkäter? Revisionsledaren Lars Björkeström menar att det finns andra, mer tillförlitliga metoder, som är värda att testa.
19 april 2024
Kundnöjdhet
Tandvårdens kundnöjdhet fortsätter sjunka – klyftorna ökar
Kundnöjdhet
Tandvården har länge legat högt gällande kundnöjdhet, i perioder har branschen toppat listan över Sveriges mest nöjda kunder. Nu sjunker siffrorna en aning. Isabel Simon vid Svenskt kvalitetsindex, SKI, berättar varför.
4 april 2024
Kundfokus
Kronofogdens kundservice utmanas av röriga direktiv
Skulderna hos Kronofogden är rekordhöga och myndighetens kundservice tar årligen emot över en miljon samtal från hjälpsökande personer. En ny avhandling visar hur språkbruket i dessa samtal skulle kunna underlätta för både inringarna och handläggarna.
22 mars 2024
Premium
Kundfokus
Så får branschen som möter ”den ofrivilliga kunden” ständigt höga omdömen
Kundfokus
Begravningsbranschens kundgrupp är minst sagt komplicerad. Sörjande, med motstridiga viljor och exceptionellt hög kravbild. Ändå rankas branschen årligen högt gällande kundnöjdheten. Kvalitetsmagasinet har besökt Wallins begravningsbyrå i Norrtälje för att ta reda på varför.
18 mars 2024
«
Äldre artiklar
Senare artiklar
»
Veckans
mest lästa
1.
Ledarskap
Säkra medarbetarengagemanget genom tydligare feedback
2.
Ledning och styrning
Forskare: Organisationer skapar komplexitet i byråkratiska slukhål
3.
Förbättringsarbete
Kvalitetsforskaren: Slopa prestigen och börja tro på medarbetarnas förmåga
4.
Hållbarhet
Snart införs EU:s lönedirektiv – därför ska du smygstarta redan nu
Kvalitetsprofilen
Årets Kvalitetsprofil
Hon är vinnaren av Årets Kvalitetsprofil 2024
8 november 2024
Utmärkelse
Nästan 8 000 röster inne - Var med och påverka finalen
9 september 2024
Annons
Sponsrat av
Diploma Utbildning
Webbutbildning: Framtidens plattform för lärande
Kunskapsmaterial
Genesys
Sju steg mot ökad kundlojalitet
Genesys
Guiden för kontaktcentret 2023
Genesys
Bygg ett bättre affärscase för att trensformera er kundservice-strategi
Visa alla
Utbildnings-tv
Premium
Utbildnings-tv
Omtaget som förnyade Acteas ledningssystem - "vi behövde sålla bort"
16 maj 2024
Premium
Utbildnings-tv
Tv: Inte certifierat - men ändå starkt ledningssystem på Bröd och Salt
3 maj 2024
Premium
Utbildnings-TV
Tv: Hur man håller ledningssystemet levande
24 april 2024
Annons
Sponsrat av
Skillspartner
Du är viktig! Allt kommunicerar alltid
Kvalitetsmagasinet Premium
Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.
Prenumerera
Logga in
Krönika
Till avdelningen
Krönika
Vägen till värderingsstyrt ledarskap: En personlig berättelse
19 timmar sedan
Krönika
Nobelpriset och organisationens själ
11 december 2024
Premium
CHEFREDAKTÖRENS KRÖNIKA
Hur blir vi mindre personberoende i kvalitetsarbetet?
6 december 2024
Premium
CHEFREDAKTÖRENS KRÖNIKA
Ta in kunden ”på riktigt” för att skapa kundfokus
29 november 2024
Det senaste
Krönika
Vägen till värderingsstyrt ledarskap: En personlig berättelse
19 timmar sedan
Ledarskap
Icas stjärnchefer lyfts fram som inspirationskällor – 8 nycklar till framgång
19 timmar sedan
Premium
Arbetsmiljö
Forskaren: Starten viktig för jobbtrivseln
21 timmar sedan
Premium
Kvalitetssäkring
På Jula får kvalitet ta plats – ”Lågt pris behöver inte vara lika med dålig produkt”
23 timmar sedan
Premium
Trendspaning
Så blir 2025: ”Jag vill hitta modiga lösningar tillsammans med mina medarbetare”
21 januari
Innovation
Forskare: Psykosociala satsningar är ett måste för att driva innovation
21 januari
Premium
Forskning
Här är fallgroparna i ledningen av mångkulturella team – och så bör du agera
20 januari
Premium
Arbetsmarknad
Generaladvokat kritiserar EU-direktiv – går på dansksvensk linje
17 januari
Krönika
Vägen till värderingsstyrt ledarskap: En personlig berättelse
19 timmar sedan
Ledarskap
Icas stjärnchefer lyfts fram som inspirationskällor – 8 nycklar till framgång
19 timmar sedan
Premium
Arbetsmiljö
Forskaren: Starten viktig för jobbtrivseln
21 timmar sedan
Premium
Kvalitetssäkring
På Jula får kvalitet ta plats – ”Lågt pris behöver inte vara lika med dålig produkt”
23 timmar sedan
Premium
Trendspaning
Så blir 2025: ”Jag vill hitta modiga lösningar tillsammans med mina medarbetare”
21 januari
Innovation
Forskare: Psykosociala satsningar är ett måste för att driva innovation
21 januari
Premium
Forskning
Här är fallgroparna i ledningen av mångkulturella team – och så bör du agera
20 januari
Premium
Arbetsmarknad
Generaladvokat kritiserar EU-direktiv – går på dansksvensk linje
17 januari