Botkyrka vill bli en 24-timmarskommun

Botkyrka kommun bygger en ny integrerad webbportal. Målet är att bli en dygnet-runt-kommun där medborgare, föräldrar och elever samt kommunens personal ska kunna logga in på sina personliga sidor.

Redan 2007 bestämde sig kommunen för en e-strategi med målet att erbjuda service till medborgarna dygnet runt. Portalen byggs med hjälp av Atea och omfattar en ny webbplats och ett nytt intranät för kommunens medarbetare. Den externa kommunportalen kommer att innehålla olika e-tjänster och det planeras också en skolportal som ska fungera som hjälpmedel i undervisningen och som samarbets- och informationsyta för elever, lärare och föräldrar.

– Detta är ett viktigt steg mot Botkyrka kommuns mål. Vi kommer att bygga portalen steg för steg och dra nytta av andras erfarenheter. Projektet styrs målmedvetet mot största möjliga nytta och ökad effektivitet, säger Botkyrka kommuns it-chef Lars Svensson.

Kvalitetsprofilen

Kunskapsmaterial

Utbildnings-tv

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.

Det senaste