
Även två olika forskningsprogram och forskarnätverk ska få anslag under 2011 för att forska om förebyggande åtgärder i vården och höja kvaliteten på företagshälsovårdsutbildningen.
Syftet är att utveckla kunskapen om hur företagshälsovården kan förbättras i samhället. I ett föränderligt arbetsliv måste forskningen hänga med, och sedan Arbetslivsinstitutet avvecklades ligger ansvaret om företagshälsovårdsforskningen på universiteten och högskolorna.


