nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Lek och öka kreativiteten

Kan leksaker i mötesrummet främja kreativiteten på jobbet? Det ska forskaren Samuel West ta reda på.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

Psykologidoktoranden Samuel West vid Lunds universitet ska i en kommande studie ta reda på om även vuxna blir mer kreativa av lek. Två arbetsgrupper ska jämföras, först i en vanlig sammanträdesmiljö, sedan i en mer lekfull miljö med konstiga möbler, leksakspistoler och godis. Frågan som ska besvaras är om man vågar släppa fram lekfullheten och bli mer kreativ i den lekfulla miljön. Tidigare har han intervjuat kreativitets- och lekkonsulter som menar att lekfullhet främjar den inre motivationen, men att risken är att man framstår som oseriös, inkompetent och fånig om man släpper fram den här sidan på jobbet, uppger Vetenskapsradion, Sveriges Radio.

Taggar:

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

  • Annonskod Huvudspalten 4

Mobiloperatörerna med nöjdast kunder

Både privat- och företagskunder blir allt mer nöjda med sina mobiloperatörer. Men det räcker inte längre med bra tekniska tjänster, utan handlar nu om helt andra saker för att kunderna ska bli belåtna, visar en färsk studie från Svenskt Kvalitetsindex, SKI, som rankat operatörerna med nöjdast kunder.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.