nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Retorik inte vägen till perfekta presentationer

Det är inte retoriken som kommer att göra dig till en perfekt talare. Tankarna på regler att följa kan i stället göra dig onödigt nervös, menar moderatorn och talartränaren Anna Bellman. Nu kommer hon med boken Släpp retoriken – fokusera på publiken.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

När Anna Bellman talartränar allt från vd:ar och projektledare till försäljnings- och kommunikationschefer är det många som är omotiverat rädda för att hålla en presentation.

– Vi har fått lära oss att lösningen är mer retorik. Att om man bara tränar sig till rätt kroppsspråk, en logisk presentation och att argumenten kommer i rätt ordning så löser vi problemet. Retorik handlar om att vi ska vara perfekta som presentatörer. Men vi människor tror inte på perfekta presentationer. Vi tror på äkta personer, säger Anna Bellman.

Med boken vill hon utmana och ge hjälp till att förbereda sig på ett nytt sätt – att flytta fokus från oss själva och hur vi pratar, till publiken. 

Boken ges ut av Lava förlag.

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

  • Annonskod Huvudspalten 4

7 tips när kunderna klagar

Nu finns råd om hur kunderna ska göras nöjda samlade i de uppdaterade versionerna av ISO 10001–10005. Denna standardserie är en vägledning till kvalitetsledningssystem som är uppbyggda enligt ISO 9001, men kan användas av alla som vill få nöjda kunder.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.