SAS tappar kundnöjdhet

Bland flygbolagen ligger Malmö Aviation i topp medan SAS tappar kundnöjdhet och upplevd lojalitet. Det visar SKI:s resultat för personresor. Taxi mättes i år för första gången och fick betyg i nivå med övriga ekonomin. Långfärdsbussarna är fortfarande kundfavoriter för marktransport, men tåg som har miljövänlighet kommer starkt. Tyvärr lever dock inget av transportföretagen upp till sina kundförväntningar, vilket bidrar till svårigheter att upprätthålla sin image.

Rapporten har också tittat på postbefordran och elhandel där Posten har fått bättre kundnöjdhet än de haft någon gång under 2000-talet och deras expressmarknad har klarat sig bra. Elbranschen ligger fortfarande lågt i nöjdhet jämfört med andra tjänster som studeras inom SKI.

Kvalitetsprofilen

Kunskapsmaterial

Utbildnings-tv

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.

Det senaste