nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

Kvalitet

Hur står det till med kvalitetskunskapen i Sveriges högsta ledning?

Organisationen Sverige behöver ett politiskt ledarskap bättre grundat i kvalitetskunnande. Den okunskap eller ovilja som finns att politiskt diskutera och hantera kvalitetsfrågan är oerhört allvarlig. Istället sänds de ut signaler om att mer resurser ska lösa kvalitetsfrågan.

  • Annonskod huvudspalt 1

  • Annonskod för huvudspalt 2

Här är kedjorna som är bäst på kundservice

Euronics har handelns bästa kundmöte. Det visar Daymakerindex 2019 där kundbemötandet i 106 kedjor i 15 branscher har undersökts. Lägst betyg får Clas Ohlson.  
– I dag vet alla butikskedjor hur viktigt bemötandet är för kundlojaliteten och försäljningen, trots det slarvar många med servicen, säger Lotta Eriksson, vvd på analys- och undersökningsföretaget Daymaker.      

Service viktigare än produktkvalitet

Under 2018 har kundnöjdheten i Sverige ökat. Men det har skett ett tydligt skifte i vad som påverkar kundnöjdheten. Produktkvalitet är inte längre lika drivande medan servicekvalitet med personliga relationer som bemötande och tillgänglighet blir allt viktigare

  • Annonskod för huvudspalt 3

  • Annonskod för Native 2

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.