Sunt förnuft för världsmedborgaren

Vad är egentligen den där magkänslan som talar om för dig vad som är rätt? Hur känns det och hur vet du vad som är sunt förnuft i affärer såväl som i privatliv? Hans M. Hirschi har gått på djupet för att reda ut begreppet.

Sunt förnuft för
världsmedborgaren

Är sunt förnuft som som musik, konst eller som humor? Hans M. Hirschi tar sig an begreppet ur alla möjliga filosofiska och praktiska synvinklar. Han har själv erfarenhet av affärsverksamhet och ledarskap från olika världsdelar och visar med hjälp reflektioner och erfarenheter att sunt förnuft inte behöver vara samma sak i Sverige som i andra länder. Det kan du ha nytta av i affärskontakter såväl som i din vardag.

Common Sense – in Business & Life ges ut av TUK Förlag.

Kvalitetsprofilen

Kunskapsmaterial

Utbildnings-tv

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.

Det senaste