Värdestyrning maximerar affärsnyttan

I dagens tuffa konkurrens är ett högt kundvärde en viktig framgångsfaktor för alla verksamheter. Boken Value Management ger insikt i hur man får en framgångsrik verksamhet genom att fokusera på värdeskapande i projekt, program och projektportföljer. Den här boken underlättar för chefer och projektledare att fokusera på bland annat värdeskapande istället för projektleverans och den bidrar till tydligare prioriteringar av både projekt och planerade nyttoeffekter. Boken vänder sig främst till små och medelstora företag, personer i ledande befattning, projektledare, controllers och de som jobbar med IT. Boken utgår från Europastandarden Value Management, är skriven av Tomas Andersson, Inger Bergman, Olav Björk och Lars-Gunnar Ericsson och den ges ut av SIS Förlag.

Kvalitetsprofilen

Kunskapsmaterial

Utbildnings-tv

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.