Höga kundbetyg för båtförsäkringsbranschen 

Kundfokus För första gången har Svenskt Kvalitetsindex, SKI, mätt kundnöjdheten inom båtförsäkringsbranschen. Resultaten visar en bransch med starka kundrelationer och hög servicenivå.

Höga kundbetyg för båtförsäkringsbranschen 

Med ett kundnöjdhetssnitt på 72,4 placerar sig båtförsäkring högt jämfört med många andra branscher. Svedea placerar sig högst i mätningen med ett betyg på 76,4 och når nivån ”mycket nöjda kunder” enligt SKI:s egen skala.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.

Kunderna som har svarat i undersökningen lyfter dock ett antal förbättringsområden. Det gäller särskilt prisfrågan, med önskemål om lägre premier, rabatter för skadefria år och lojalitetsbonusar. Flera av de svarande önskar också mer användarvänliga digitala tjänster, tydligare och mer rättvisa villkor och ett mer aktivt arbete för att förebygga båtstölder.

D9wxTRwdfKkFaOSHJY4FQbgmCh3cWrmpbX5ZrbXDjr18KGzXWPSar5TPUKv1T1UeMVBOCFiHqvToWx6KsqgGvpgeB5mKJm5l643tplGBh6h8Mvq+ZAi2rQC8qORksPTAt7EeGdp+9dG1tsu9s8MTgH1NO0bjnloZ2GJdC3qiB5gwJ4N61CNnVNN6CQ3Qos1JWQCUyOKwhR3GvJtE2DdnYkep4BO3/Pu9p7yq2BFSbmG9yBnusY5yH4RZTvEqmdI8dSiSNo2SytkJTagxurBAHh/Yro/E6DrA3htHqewUEG+Hjk8I+HW32Yjf5cDyKQK0KAgPFF/91HIvL5Luf/eJdozRvOcFkuM0TlSbydimVKSN+VtzEigFE+iw3hg6/I4N9/7vGAszvIFieHdWa6JF1yitaesZjwf30M6zvkSc1khgjzKXERpbCFxNwmVlKfCQ

Kunskapsmaterial

Utbildnings-tv

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.

Det senaste