Amanda på Clas Ohlson hyllas av kunderna

Tjugotvååriga Amanda Persson från Borlänge, Customer Care Agent på Clas Ohlson, är bäst i Sverige på att ta hand om kunder.

Amanda på Clas Ohlson hyllas av kunderna
Amanda Persson.

Trots en tuff handelsbransch spirar kundernas upplevelse av henne. Det visar en stor undersökning från Brilliant Future som helt och hållet bygger på objektiv data.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.

Dagens krispräglade tider ställer kundupplevelsen på sin spets – det är viktigare än någonsin att satsa på en bra kundupplevelse. En ny kartläggning från Brilliant Future visar att Amanda Persson på Clas Ohlson är bäst i Sverige på att ta hand om kunder. Bland sammanlagt 10 000 kundserviceagenter toppar hon listan och totalt ligger över 2,3 miljoner svar från kundundersökningar till grund för resultatet. Insamlingen av data har pågått under hela 2022.

– Jag är en problemlösare som alltid har gillat att hjälpa andra. Jag gör det lilla extra. Ibland blir jag till och med avundsjuk på mina kollegor om jag hör ett samtal, det är ofta som jag känner att jag gärna hade velat hjälpa den kunden. Jag känner alltid empati och tänker att den här personen skulle lika gärna kunna vara min mormor som behöver hjälp. Jag vill att alla ska känna att henne vill jag prata med igen, säger Amanda Persson, Customer Care Agent, på Clas Ohlson.

Kartläggningen visar även vilka bolag som sticker ut när det kommer till kundupplevelsen, trots utmanande tider, och även där får Clas Ohlson bäst betyg i handelsbranschen. Data från Brilliant Future visar gång på gång att de organisationer som har ett högt medarbetarengagemang har fler lojala kunder än de organisationer som har ett lågt medarbetarengagemang.

– Bolaget har en mycket spännande historia. Grundaren Clas Ohlson är en stor inspiration i mitt jobb och ett empatiskt kundbemötande finns i vårt DNA. Mina kollegor är också en stor inspiration, de gör mycket för hur jag är mot kunderna. Om man är ett bra team, om man har kul i teamet, så sprids det vidare till kunderna. Hela mitt team jobbar åt samma håll och nu får vi sätta nya mål. Jag älskar att tävla med mig själv, jag tror fortfarande att jag och Clas Ohlson kan förbättras ännu mer och komma ännu längre berättar Amanda Persson.

Om utmärkelsen ”Sveriges mest engagerade kundservicemedarbetare”:

● Utmärkelsen prisar den person som med sitt stora engagemang har lyckats skapa exceptionella kundupplevelser.

● Över 2,3 miljoner kundundersökningar ligger till grund för beslutsunderlaget.

● Insamling av data har pågått sedan 1 januari 2022 och har samlats in under hela året. 

Kvalitetsprofilen

Kunskapsmaterial

Utbildnings-tv

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.