Inga produkter i varukorgen.
Premium
Förbättringsarbete
Utbildnings-tv
Event
Kvalitetsvård
Prenumerera
Premium
Event
Kvalitetsvård
E-tidning
Event
Prenumerera
Annonsera
Kontakt
GDPR och cookies
Karriär
Kunskapsmaterial
Partnermedia
Produkter från Pauser Media
Affärerna
Premium
Distansarbete
OpenAI:s vd sågar distansarbete
Distansarbete
Sam Altman, vd för OpenAI, kallar distansarbete för ”ett av teknikbranschens största misstag” och pekar ut framför allt nystartade bolag som förlorare om de tillåter distansjobb.
11 maj 2023
Premium
Amanda på Clas Ohlson hyllas av kunderna
Tjugotvååriga Amanda Persson från Borlänge, Customer Care Agent på Clas Ohlson, är bäst i Sverige på att ta hand om kunder.
13 mars 2023
Undersökning
Så skapas nya marknader
En kasse mat till dörren blev startskottet för en helt ny marknad. Hur går det till när nya marknader uppstår, och hur skapar man kundbehov som ännu inte finns? Det undersöks i en avhandling vid SLU.
2 juni 2022
Premium
TEAM
Fem saker som högpresterande team gör annorlunda
Att bygga ett högpresterande team handlar om mer än att rekrytera och utrusta rätt personer. Här är fem faktorer som skiljer ut de framgångsrika teamen.
12 april 2022
Premium
KUNDNÖJDHET
Bör vi strunta i att sätta kunden först?
¨Kunden först” har det hetat länge. Men stämmer den devisen självklart jämt? Strategi- och affärsdesignkonsulten Hannamari Lakkala menar att det är komplicerat.
25 mars 2022
KUNDNÖJDHET
Aldrig varit viktigare att ge en bra kundupplevelse för att behålla kunder
Var fjärde konsument har gått över till digital handel permanent, det visar en ny undersökning från AI-företaget SAS Institute. Men om inte kundbemötandet är på topp drar kunden direkt.
23 januari 2022
Premium
Målstyrning
Så skapar du action i målstyrningen
Att våga prioritera det viktigaste och inte krångla till det är några framgångsfaktorer för att få mer action i verksamhetens målstyrning. Samtidigt måste alla måste varför man ska jobba mot vissa mål för att styrningen ska få effekt.
13 januari 2022
Premium
Forskning
3 steg till att fatta bra beslut
Hur gör man för att fatta bra beslut? Hitta en balans mellan känslor och förnuft och lär känna dig själv, är det sammanfattande svaret från hjärnforskaren Katarina Gospic.
17 april 2020
Blogg
Positiv förstärkning – snabbaste vägen till en mer engagerad kultur
Tillsägelser och tillrättavisningar skapar inte nya beteenden. Thomas Dimming tipsar om hur du kan jobba med positiv förstärkning istället i sin krönika.
7 april 2020
Förändringsledningsdagen
Pontus Bodelsson mest önskade talaren
Läsarnas val av talare på Kvalitetsmagasinets nya konferens Förändringsledningsdagen föll på Pontus Bodelsson, tidigare vd bland annat på Sydsvenskan och författare till ”Ledarskap för förändring – Mina 79 bästa misstag”. Totalt kom förslag på 43 talare från våra läsare.
16 december 2019
Premium
Arbetsmiljö
10 steg för undvika gnäll på jobbet
Arbetsmiljö
PR-byrån Westander har infört nolltolerans mot gnäll. Till följd av detta har en kultur vuxit fram där man omedelbart tar tag i problem och får till förbättringar.
28 november 2018
Personuppgifter
Nu är GDPR på plats hos oss
Arbetet med dataskyddsförordningen, GDPR, har varit intensivt den sista tiden för att vi ska vara klara till den 25 maj. Nu finns alla bitarna på plats hos Kvalitetsmagasinet och vårt förlag Pauser Media AB.
18 maj 2018
«
Äldre artiklar
Veckans
mest lästa
1.
Kvalitetsrollen
Kvalitetschef inom medicinteknik och säker på sin sak: ”Kulturen går alltid först”
2.
Förändringsledning
Människan i centrum – framtidens förändringsledning kräver mer än processer
3.
Förändringsledning
Road to Commitment – ledarskapet som bygger engagemang i förändring
4.
MÄKTIGASTE
De 50 som påverkar kvalitet mest i Sverige – hela listan
Annons
Sponsrat av
Skillspartner
Du är viktig! Allt kommunicerar alltid
Kunskapsmaterial
NICE
Få de 10 bästa CX-trenderna för 2025
Genesys
Kundupplevelse i AI-eran
Genesys
Sju steg mot ökad kundlojalitet
Visa alla
Utbildnings-tv
UTBILDNINGS-TV
Tv: ”Medarbetarna gör inte som du säger, de gör som du gör”
12 juni
Premium
UTBILDNINGS-TV
Tv: ”Vi måste styra på resultat, inte plats”
5 juni
Förbättringsarbete
TV: Så skapas verklig inkludering – ”Medarbetarna är tåget”
4 juni
Annons
Sponsrat av
Diploma Utbildning
Webbutbildning: Framtidens plattform för lärande
Kvalitetsmagasinet Premium
Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.
Prenumerera
Logga in
Krönika
Till avdelningen
KRÖNIKA
Fyra steg för att skapa en hållbar förändring
5 maj
KRÖNIKA
Vad innebär struktur i en agil AI-värld?
31 mars
Krönika
Gärna tillit, men först en rejäl uppföljning!
12 mars
Krönika
Kundresan ger insikter – om vi samverkar
5 mars
Det senaste
Ledarskap
Kvalitetsledarskap: 7 strategier för framgångsrik kvalitetsutveckling
8 timmar sedan
Ledarskap
Matrisorganisation: Guide till effektiv implementering och styrning
16 timmar sedan
Ledarskap
Kvalitetsutvecklare: Strategisk guide för yrkesrollen
13 juni
Ledarskap
Processledarskap: Strategier för att leda tvärfunktionell kvalitetsutveckling
13 juni
Premium
Sveriges Kvalitetskommun
Här är de fyra finalisterna till Årets kvalitetskommun 2025 – ”Starka kulturer”
13 juni
Premium
Digitalisering
Nu storsatsar Regeringskansliet på digitaliserade arbetssätt
13 juni
MÄKTIGASTE
Vem tycker du påverkar kvalitet mest i Sverige?
13 juni
Premium
Hållbarhet
Axfood om leverantörskedjorna: Kunden är inte allt
13 juni
Ledarskap
Kvalitetsledarskap: 7 strategier för framgångsrik kvalitetsutveckling
8 timmar sedan
Ledarskap
Matrisorganisation: Guide till effektiv implementering och styrning
16 timmar sedan
Ledarskap
Kvalitetsutvecklare: Strategisk guide för yrkesrollen
13 juni
Ledarskap
Processledarskap: Strategier för att leda tvärfunktionell kvalitetsutveckling
13 juni
Premium
Sveriges Kvalitetskommun
Här är de fyra finalisterna till Årets kvalitetskommun 2025 – ”Starka kulturer”
13 juni
Premium
Digitalisering
Nu storsatsar Regeringskansliet på digitaliserade arbetssätt
13 juni
MÄKTIGASTE
Vem tycker du påverkar kvalitet mest i Sverige?
13 juni
Premium
Hållbarhet
Axfood om leverantörskedjorna: Kunden är inte allt
13 juni