Inga produkter i varukorgen.
Premium
Förbättringsarbete
Utbildnings-tv
Event
Kvalitetsvård
Prenumerera
Premium
Event
Kvalitetsvård
E-tidning
Event
Prenumerera
Annonsera
Kontakt
GDPR och cookies
Karriär
Kunskapsmaterial
Partnermedia
Produkter från Pauser Media
Coachning
Ledarskap
Tre nycklar till motiverade medarbetare
Två gamla sanningar och en ny – nu visar studier att det är tre områden som du som chef ska fokusera särskilt på för att få motiverade medarbetare. Det skriver organisationskonsulten och coachen Margie S Poon på Linkedin.
29 mars 2016
Coachning
Ta efter de bästa talarna
Coachning
De allra bästa talarna har flera likheter – knep som du också kan använda och som fungerar oavsett om du ska tala för 5 000 åhörare eller 15. Här är tipsen.
24 mars 2016
Coachning
Så coachar du på distans
Coachning
Digitala verktyg innebär allt mer att medarbetarna inte är på samma plats. Samtidigt blir coachning allt viktigare och måste fungera även om ni inte kan träffas. Här är några enkla tips för att lyckas.
18 mars 2016
Coachning
När tilliten brister
Som ledare och coach kan du hamna i många tuffa situationer med dina medarbetare. En av de tuffaste är när tilliten brister och samarbetet haltar.
9 mars 2016
Coachning
Så coachar du i svåra situationer
Som ledare och coach kan du hamna i många tuffa situationer med dina medarbetare. Här är två kniviga utmaningar som du kanske känner igen – och förslag på hur du coachar dig igenom dem.
19 februari 2016
Arbetsmiljö
Så blir du en bra coachande chef
Att vara tydlig och få medarbetarna att växa är några av grundstenarna i ett coachande ledarskap. Men coachande ledarskap är också en utmaning, eftersom det ställer höga krav på dig som chef och ledare att vara prestigelös och att tydligt kommunicera mål och strategier.
18 februari 2016
Coachning
Så får du andra att prestera
Ge ansvar, släpp kontrollen och ge ifrån dig makten. Det är Kenth Åkermans uppmaning till alla ledare som vill få medarbetarna att prestera mera.
26 januari 2016
Coachning
Fyra feedbacktips för effektiva team
Feedback är en nyckelfaktor för produktivitet i team. Det menar forskaren Susan Wheelan som har studerat arbetsgrupper i 30 års tid. Hon beskriver fyra konkreta punkter för hur högpresterande team brukar förhålla sig till feedback.
19 november 2014
Coachning
Så motiverar du utan att det kostar ett öre
De medarbetare som känner sig väl omhändertagna, tar i sin tur väl hand om varandra och om kunderna. Du som ledare kan både motivera och engagera medarbetare utan att det kostar dig något alls – mer än insikter.
28 oktober 2014
Propellermodell för coachande ledarskap
Kombinera rollerna som chef, ledare och coach och lyckas bättre i din arbetsledande roll. Propellermodellen är Christina Lagnelius recept för ett coachande ledarskap.
24 september 2014
Coachning
Ge katten i att coacha
I en ny bok utmanar Malin Trossing och Alexander Holmberg synen på det coachande ledarskapet.
15 september 2014
Ledarskap
Det gyllene ordet som motiverar
Ledarskap
Behöver ni öka teamkänslan på jobbet? Lösa fler problem på korrekt sätt? Bli mindre trötta av arbetsuppgifterna? Här är det magiska ordet som leder dit.
14 augusti 2014
«
Äldre artiklar
Senare artiklar
»
Veckans
mest lästa
1.
Ledarskap
Insikter från en före detta multitaskare – ”Lätt att säga att man ska prioritera, men hur gör man?”
2.
Självledarskap
Självledarskap är ingen genväg – det är ett ansvar som börjar högst upp
3.
Förbättringsrbete
Från risk till möjlighet – så använder du SWOT som verktyg för utveckling
4.
Förbättringsarbete
Så skiljer du på förbättring och förändring: ”Förändring kräver ingen kunskap”
Annons
Sponsrat av
Skillspartner
Du är viktig! Allt kommunicerar alltid
Kunskapsmaterial
NICE
Få de 10 bästa CX-trenderna för 2025
Genesys
Kundupplevelse i AI-eran
Genesys
Sju steg mot ökad kundlojalitet
Visa alla
Utbildnings-tv
WEbbinar
Tv: ”Teknik blir bara värdefull när insikterna leder till förbättring”
23 oktober
Premium
UTBILDNINGS-TV
Tv: ”Snabbrörlighet betyder inte att vi ska vara hafsiga”
10 juli
Premium
UTBILDNINGS-TV
Tv: ”Syftet är vår fyrbåk i snabbrörliga organisationer”
3 juli
Annons
Sponsrat av
Kvalitetsmagasinet
6 anledningar till att välja native-annonsering
Kvalitetsmagasinet Premium
Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.
Prenumerera
Logga in
Krönika
Till avdelningen
Krönika
Iso 9001:2026 – Från papperstiger till levande system
2 september
KRÖNIKA
Ni bryter redan mot Iso 9001 utan att veta om det
6 augusti
Premium
Krönika
När rutiner bara finns på papper – ett säkerhetsproblem i praktiken
8 juli
Krönika
Ansvar – att ha eller att ta
23 juni
Det senaste
Premium
Ledarskap
Ledarskap som gör skillnad: agera när manualen inte räcker till
48 minuter sedan
Premium
Ledarskap
Så skapas en effektiv ledningsgrupp
23 minuter sedan
Premium
Förbättringsarbete
Louise Bringselius: Digitaliseringen riskerar att hämma samhället
19 timmar sedan
Premium
Förbättringsarbete
Annica Hagen: De som driver förändring sätter spelreglerna
21 timmar sedan
Premium
Checklistan
Receptet för hållbar verksamhetsutveckling på en budget
22 timmar sedan
Premium
AI
Ny studie: AI gör att fler överskattar sin förmåga
23 timmar sedan
Premium
Hållbarhet
Överprövningsspöket – myt och verklighet i hållbara upphandlingar
5 november
Premium
Kvalitetsrollen
Ute- och innelistan – här är framtidens kvalitetsarbete
5 november
Premium
Ledarskap
Ledarskap som gör skillnad: agera när manualen inte räcker till
48 minuter sedan
Premium
Ledarskap
Så skapas en effektiv ledningsgrupp
23 minuter sedan
Premium
Förbättringsarbete
Louise Bringselius: Digitaliseringen riskerar att hämma samhället
19 timmar sedan
Premium
Förbättringsarbete
Annica Hagen: De som driver förändring sätter spelreglerna
21 timmar sedan
Premium
Checklistan
Receptet för hållbar verksamhetsutveckling på en budget
22 timmar sedan
Premium
AI
Ny studie: AI gör att fler överskattar sin förmåga
23 timmar sedan
Premium
Hållbarhet
Överprövningsspöket – myt och verklighet i hållbara upphandlingar
5 november
Premium
Kvalitetsrollen
Ute- och innelistan – här är framtidens kvalitetsarbete
5 november