Inga produkter i varukorgen.
Premium
Förbättringsarbete
Utbildnings-tv
Event
Kvalitetsvård
Prenumerera
Premium
KM Live 15 maj
Årets Kvalitetsprofil
Kvalitetsvård
E-tidning
Event
Prenumerera
Annonsera
Kontakt
GDPR och cookies
Karriär
Kunskapsmaterial
Partnermedia
Produkter från Pauser Media
Coachning
Ledarskap
Tre nycklar till motiverade medarbetare
Två gamla sanningar och en ny – nu visar studier att det är tre områden som du som chef ska fokusera särskilt på för att få motiverade medarbetare. Det skriver organisationskonsulten och coachen Margie S Poon på Linkedin.
29 mars 2016
Coachning
Ta efter de bästa talarna
Coachning
De allra bästa talarna har flera likheter – knep som du också kan använda och som fungerar oavsett om du ska tala för 5 000 åhörare eller 15. Här är tipsen.
24 mars 2016
Coachning
Så coachar du på distans
Coachning
Digitala verktyg innebär allt mer att medarbetarna inte är på samma plats. Samtidigt blir coachning allt viktigare och måste fungera även om ni inte kan träffas. Här är några enkla tips för att lyckas.
18 mars 2016
Coachning
När tilliten brister
Som ledare och coach kan du hamna i många tuffa situationer med dina medarbetare. En av de tuffaste är när tilliten brister och samarbetet haltar.
9 mars 2016
Coachning
Så coachar du i svåra situationer
Som ledare och coach kan du hamna i många tuffa situationer med dina medarbetare. Här är två kniviga utmaningar som du kanske känner igen – och förslag på hur du coachar dig igenom dem.
19 februari 2016
Arbetsmiljö
Så blir du en bra coachande chef
Att vara tydlig och få medarbetarna att växa är några av grundstenarna i ett coachande ledarskap. Men coachande ledarskap är också en utmaning, eftersom det ställer höga krav på dig som chef och ledare att vara prestigelös och att tydligt kommunicera mål och strategier.
18 februari 2016
Coachning
Så får du andra att prestera
Ge ansvar, släpp kontrollen och ge ifrån dig makten. Det är Kenth Åkermans uppmaning till alla ledare som vill få medarbetarna att prestera mera.
26 januari 2016
Coachning
Fyra feedbacktips för effektiva team
Feedback är en nyckelfaktor för produktivitet i team. Det menar forskaren Susan Wheelan som har studerat arbetsgrupper i 30 års tid. Hon beskriver fyra konkreta punkter för hur högpresterande team brukar förhålla sig till feedback.
19 november 2014
Coachning
Så motiverar du utan att det kostar ett öre
De medarbetare som känner sig väl omhändertagna, tar i sin tur väl hand om varandra och om kunderna. Du som ledare kan både motivera och engagera medarbetare utan att det kostar dig något alls – mer än insikter.
28 oktober 2014
Propellermodell för coachande ledarskap
Kombinera rollerna som chef, ledare och coach och lyckas bättre i din arbetsledande roll. Propellermodellen är Christina Lagnelius recept för ett coachande ledarskap.
24 september 2014
Coachning
Ge katten i att coacha
I en ny bok utmanar Malin Trossing och Alexander Holmberg synen på det coachande ledarskapet.
15 september 2014
Ledarskap
Det gyllene ordet som motiverar
Ledarskap
Behöver ni öka teamkänslan på jobbet? Lösa fler problem på korrekt sätt? Bli mindre trötta av arbetsuppgifterna? Här är det magiska ordet som leder dit.
14 augusti 2014
«
Äldre artiklar
Senare artiklar
»
Veckans
mest lästa
1.
Skola
Skolprofilerna: ”Systematiskt kvalitetsarbete är ett virus som måste raderas från skollagen”
2.
Skola
”Systematiskt kvalitetsarbete är det värsta jag vet” – därför går undervisningskvalitet inte att mäta
3.
Ackreditering
Swedac om den återkallade ackrediteringen: Upp till lagstiftaren att se över
4.
Ledarskap
Verktyg: Så tänker du holistiskt i ledarskapet för hela organisationen
Kvalitetsprofilen
Årets kvalitetsprofil
Juryn för Årets Kvalitetsprofil 2025 är klar
10 mars
TÄVLING
Dags att nominera Årets kvalitetsprofil 2025
26 februari
Annons
Sponsrat av
Kvalitetsmagasinet
6 anledningar till att välja native-annonsering
Kunskapsmaterial
Genesys
Kundupplevelse i AI-eran
Genesys
Sju steg mot ökad kundlojalitet
Genesys
Guiden för kontaktcentret 2023
Visa alla
Utbildnings-tv
Premium
Utbildnings-tv
TV: SKI:s vd om hur du säkrar framtidens kundnöjdhet: ”Måste ha medarbetarfokus”
27 februari
Premium
Utbildnings-tv
Omtaget som förnyade Acteas ledningssystem - "vi behövde sålla bort"
16 maj 2024
Premium
Utbildnings-tv
Tv: Inte certifierat - men ändå starkt ledningssystem på Bröd och Salt
3 maj 2024
Annons
Sponsrat av
Skillspartner
Du är viktig! Allt kommunicerar alltid
Kvalitetsmagasinet Premium
Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.
Prenumerera
Logga in
Krönika
Till avdelningen
Krönika
Gärna tillit, men först en rejäl uppföljning!
12 mars
Krönika
Kundresan ger insikter – om vi samverkar
5 mars
Premium
CHEFREDAKTÖRENS KRÖNIKA
Från plikt till passion och magi – sprid kärleken till kvalitet vidare
14 februari
Krönika
Accelererande förändringar skapar fantastiska möjligheter
5 februari
Det senaste
Premium
AI
AI-receptionist öppnar upp för nya möjligheter: ”Tappar inte bort en kund”
3 timmar sedan
Premium
Riskhantering
Så blir du mer proaktiv i din riskhantering
7 timmar sedan
Premium
Ledarskap
Gott ledarskap är inte en talang – kräver rätt förutsättningar
17 mars
System
Tre sätt som framtidens standarder kan utvecklas på
17 mars
Ny rapport: Distansarbete påverkar inte effektiviteten
17 mars
Premium
Digitalisering
Digital akutvård ställer nya krav på teamarbete
17 mars
Hållbarhet
Northvolts konkurs hårt slag mot Västerbotten
14 mars
Premium
Kvalitetsstandarder
Lennart Gidlöf: Här är troliga tilläggen i Iso 9001 nästa höst
14 mars
Premium
AI
AI-receptionist öppnar upp för nya möjligheter: ”Tappar inte bort en kund”
3 timmar sedan
Premium
Riskhantering
Så blir du mer proaktiv i din riskhantering
7 timmar sedan
Premium
Ledarskap
Gott ledarskap är inte en talang – kräver rätt förutsättningar
17 mars
System
Tre sätt som framtidens standarder kan utvecklas på
17 mars
Ny rapport: Distansarbete påverkar inte effektiviteten
17 mars
Premium
Digitalisering
Digital akutvård ställer nya krav på teamarbete
17 mars
Hållbarhet
Northvolts konkurs hårt slag mot Västerbotten
14 mars
Premium
Kvalitetsstandarder
Lennart Gidlöf: Här är troliga tilläggen i Iso 9001 nästa höst
14 mars