Apotekskunder bedömer service med mentometer

Apotekskedjan Doc Morris ställer ut mentometrar på sina apotek för att samla in kundernas erfarenheter i realtid.

Doc Morris har köpt in mentometertjänsten av det finska företaget Happy or not i syfte att följa, rapportera och förbättra kundnöjdheten ute i butikerna.

Mentometern som ställs ut i butiken är försedd med stora knappar med smileys på. När kunden lämnar butiken trycker hen på knappen som bäst stämmer överens med hennes upplevelse. Resultaten rapporteras till organisationen som kan agera utifrån dem.

Enligt Happy or not gör den ständiga återkopplingen arbetet mer givande för medarbetaren som får löpande betyg på sin insats. Organisationen kan glädjas tillsammans över förbättrade resultat. Kunden får uppleva att företaget bryr sig om hennes upplevelse och cheferna får ett konkret verktyg att leda utifrån.

Happy or not vann utmärkelsen Årets produktiva idé i den finska juniorhandelskammarens tävling 2012.

Kvalitetsprofilen

Kunskapsmaterial

Utbildnings-tv

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.