nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Bli bättre på att övertyga, beröra och inspirera

Förmågan att framföra sitt budskap på ett effektivt och engagerande sätt är något som alla chefer har nytta av att utveckla. Nu finns en ny bok i ämnet som ger insikt i både de retoriska grundverktygen och förmågan att få till ett bra framförande.

Bok om den personliga retoriken
  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

Vad innebär det att vara en god talare i dag? Den klassiska retoriken är fortfarande viktig – den ger oss grunderna i hur man bygger upp ett anförande som berör. Samtidigt utelämnar den hur man får till ett bra framträdande, en förmåga som har blivit allt viktigare att bemästra.

I Den personliga retoriken får läsaren lära känna de viktiga grundverktygen från den klassiska retoriken men lika stor tyngdvikt läggs på hur du kan bli personligare och ta mer plats i dina framträdanden – så att du kan inspirera och beröra din publik.

Boken är skriven av Heléne Hedqvist som är retorikcoach och grundare av Retorikstudion och är utgiven på Ekerlids förlag.

Taggar:,

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

Två vinnare av Svenska Leanpriset

Det blev två verksamheter som blev vinnaren av Svenska Leanpriset 2018 på en gala på Chalmers i Göteborg på onsdagskvällen. Av de tre finalisterna beslutade juryn efter mycket vånda att priset skulle delas av två likvärdiga vinnare.

Mobiloperatörerna med nöjdast kunder

Både privat- och företagskunder blir allt mer nöjda med sina mobiloperatörer. Men det räcker inte längre med bra tekniska tjänster, utan handlar nu om helt andra saker för att kunderna ska bli belåtna, visar en färsk studie från Svenskt Kvalitetsindex, SKI, som rankat operatörerna med nöjdast kunder.

  • Annonskod Huvudspalten 4

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.