Bokstavskvalitet

Kvalitetsmagasinets recensent Bengt Klefsjö tar hjälp av alfabetet när han guidar oss genom kvalitetsutvecklingen i sin nya bok Kvalitet från A till Ö.

Kanske ligger du fortfarande i hängmattan? Kanske är du en aningens förvirrad tillbaka på jobbet? I vilket fall kan det vara bra att dra igång hösten med att friska upp kvalitetsminnet. Med inspiration från rimboken Pyttans A-B och C-D-lära från slutet av 1800-talet tar Bengt Klefsjö med oss på en kvalitetsresa i alfabetets tecken. Bokstavligt talat. Erfarenheter, åsikter och lärdomar om kvalitet, ledarskap, kundorientering och medarbetarskap framförs från Allas medverkan är viktigt… till slutklämmen Ökad nöjdhet hos vår kund…

Med hjälp av exempel och illustrationer är tanken att övertyga läsarna om vad kvalitetsutveckling handlar om. Kavla upp ärmarna och lär dig kvalitetsvärldens eget språk. Boken ges ut av Studentlitteratur.

Kvalitetsprofilen

Kunskapsmaterial

Utbildnings-tv

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.