Förutom att Tina Bohlin berättar om sin resa till det kvalitetsproffs hon är i dag, så summerar hon vad hon lärt sig om kvalitetsutveckling hittills i ”8 käpphästar för kvalitet i toppklass”. Temat förbättringskunskap ”attackeras” från olika håll av bland andra Åsa Rönnbäck, fil dr på Förbättringsakademin, organisationspsykologen Mikal Björkström, och Hanna Billström, partner och förändringsspecialist på konsult- och utbildningsföretaget Improviate.
Vi får även hänga med på två spännande Lean-case, ett hos motorföretaget Aurobay och ett hos Atlas Copcos Tierpverken. Det är fler som jobbar med Lean, bland andra detta nummers kvalitetsprofil Sebastian Rydefalk, som började på livsmedelsföretaget Saltå Kvarn i Järna direkt efter civilingenjörsexamen, där han utvecklades som kvalitetschef i takt med verksamheten innan han gick vidare till sin nuvarande arbetsgivare iTid i Umeå.
Och som vanligt innehåller numret en massa annan intressant läsning. Missa till exempel inte Ingemar Sjöströms krönika med den oemotståndliga rubriken ”Bli en bättre besserwisser”. God läsning!