Större vinst med effektiv internkommunikation

Företag med effektiv internkommunikation ökar sitt marknadsvärde. Resultatet framgår av en undersökning som konsultföretaget Watson Wyatt gjort. Det skriver tidningen Ledarna.

Man har i undersökningen tittat på faktorer som gör internkommunikationen effektiv, och sedan kopplat kommunikationens effektivitet till företagets vinst.

Satsningar på kommunikation mellan chefer och internkommunikatörer som hanterar förändring är några kännetecken på högpresterande företag. Att chefer och medarbetare fokuserar på kundens behov och engagerar medarbetare i utvecklingsprocesser är också lyckade satsningar.

Undersökningen är baserad på regelbundna studier under 2002-2006 och 264 amerikanska företag har deltagit.

Kvalitetsprofilen

Kunskapsmaterial

Utbildnings-tv

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.

Det senaste