Förstå dem som inte går att förstå

Ledarskap En givande bok, som både väcker aha-känslor och lockar till många skratt. Läs den, annars är du faktiskt en idiot, uppmanar KM:s recensent.

Förstå dem som inte går att förstå

Boken handlar om olikheter i människors kommunikation och beteende. En del säger att de är omgivna av idioter. Dessa utgår från sig själva och om andra inte fungerar likadant är de idioter – men blir det verkligen bättre om alla i min omgivning är som jag?

Med hjälp av färger presenteras och analyseras fyra huvudkategorier av beteendetyper. Många av oss är förstås en blandning av flera färger. 

Bland de frågor som diskuteras är: Vad har de olika typerna för styrkor och svagheter? Hur kommunicerar de verbalt och med kroppsspråk? Vilka färgtyper passar ihop och vilka inte? Hur ger man återkoppling till personer av olika färger? Hur ska man anpassa sig till de olika typerna för att samarbetet ska fungera bäst?

Kvalitetsprofilen

Kunskapsmaterial

Utbildnings-tv

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.