De har Sveriges bästa kundservice

Nu är tävlingen i SM i Telefoni & Kundservice avgjord. Över 120 företag deltog i tävlingen som arrangerades för trettonde året i rad.

Segraren i klassen ”under 500” anknytningar blev Map Sverige, i klassen ”500–1 000” anknytningar AFA och i klassen ”1 000–2 000” SKF Sverige. Tetra Pak utsågs till vinnare i klassen ”Över 2 000 anknytningar”.

Alla deltagare har blivit anonymt uppringda 200 gånger förra året. Det som bedöms i tävlingen är hur pass trevliga och professionella kundtjänsterna är. Företagen bedöms också på om de är serviceinriktade, ger ett kunnigt intryck, svarar korrekt på frågor samt uttrycker sig enkelt och tar egna initiativ under samtalet.

Kvalitetsprofilen

Kunskapsmaterial

Utbildnings-tv

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.