Inga produkter i varukorgen.
Premium
Förbättringsarbete
Utbildnings-tv
Event
Kvalitetsvård
Prenumerera
Premium
Vårt nya arbetsliv
Kvalitetsmagasinet Live
Kvalitetsvård
E-tidning
Event
Prenumerera
Annonsera
Kontakt
GDPR och cookies
Karriär
Kunskapsmaterial
Partnermedia
Produkter från Pauser Media
Kundservice
KUNDFOKUS
Här är man bäst på kommunal medborgarservice
KUNDFOKUS
Den tredje årliga mätningen från Sveriges kommuner och regioner och Brilliant visar att tre kommuner är bäst på invånarservice.
14 juni
Premium
Standard
Trelleborgs kontaktcenter låter alla vara chef
Standard
Kontaktcenterchefen Malin Ekblad sätter arbetsmiljön i fokus och tog hjälp av Iso-standarden för kundkontaktcenter när man nyligen gjorde en “omstart” av verksamheten.
12 april
Premium
Så skapar Akademikernas a-kassa värdefulla kundmöten
Akademikernas a-kassa ökar effektiviteten, servicen och arbetsmiljön med en modern kontaktcenterplattform och en tydlig strategi för kundmötet.
1 september 2022
Premium
Kundservice
Därför är kundservice i centrum hos e-handlaren Lyko
De säger nej till chattbotar och ai men låter kundservice ta en central roll i organisationen. Vi har pratat med Lykos kundservicechef Elin Trapp.
3 juni 2022
Premium
Kundmöte
Så utvecklas verktygen för att analysera kundmötet
Teknikutvecklingen har lett fram till helt nya verktyg och möjligheter att analysera kundmötet. Vi bad Telias expert Beata Nylén berätta om dagens möjligheter.
2 maj 2022
Premium
Kundbemötande
Så tycker kunderna om Skatteverkets chattbot Skatti
Det är drygt fyra år sedan Skatteverket lanserade Skatti, en chattbot som kan svara på skattefrågor. Här är myndighetens lärdomar av att arbeta med artificiell intelligens i kundmötet.
29 april 2022
Kundtjänst
Fjärrstyrd robot börjar jobba i kommunens kundtjänst
Effektivare arbete för personalen och smidigare för invånarna. Så är det tänkt att bli när roboten Robin börjar jobba i Uppland-Bro kommuns kundtjänst. Robin är fjärrstyrd och kopplas upp via videomöte.
11 april 2022
Premium
Kundtjänst
Outsourcing av kundtjänsten – tänk på det här
Lägga ut kundtjänsten eller hålla den inom företaget? Det är en vattendelare. Väljer man outsourcing är utmaningen att få den nya partnern att förstå er företagskultur. Det säger Cecilia Johansen, konsult och tidigare kundservicechef.
3 mars 2022
Premium
Digitalisering
Det här är viktigast i kommunernas digitaliseringsarbete just nu
Automatisering, molntjänster och samarbetet med mjukvaruleverantörerna. Det är några av de frågor som lyfts av digitaliseringsansvariga på fya svenska kommuner.
25 februari 2022
Kundnöjdhet
Här är fem saker som kunderna avskyr
Brilliant Future har kartlagt de fem främsta orsakerna till att kunderna tappar förtroendet för er verksamhet.
16 februari 2022
Kundnöjdhet
Nio av tio väljer bort företag som slarvar med datasäkerheten
En ny rapport från Cisco visar att dataskydd och integritet blivit allt mer affärskritiska. Den som inte håller kundfokus kan tappa många kunder.
3 februari 2022
Premium
Kundnöjdhet
E-handlare lever inte upp till kundernas höga krav
Kundnöjdhet
Trots ett starkt fokus på att förbättra den digitala köpupplevelsen lyckas e-handlarna inte leva upp till kundernas förväntningar, visar en global undersökning.
17 december 2021
«
Äldre artiklar
Veckans
mest
lästa
1.
Förbättringsarbete
Kvalitetsforskaren: Slopa prestigen och börja tro på medarbetarnas förmåga
2.
Arbetsmiljö
Tysta uppsägningar sabbar kulturen – här är tecknen på att du är i riskzonen
3.
Förbättringsarbete
Chefskap har inget egenvärde – ”Pang för pengarna i arbetsglädje”
4.
Struktur
Prognoserna skapade ett statuslyft för kvalitetsfältet – ”Kvalitet ska alltid komma först”
5.
Verksamhetsutveckling
Svenska organisationers största utmaningar 2024 – och förslag på lösningar
Kvalitetsprofilen
Årets Kvalitetsprofil
Hon är vinnaren av Årets Kvalitetsprofil 2024
8 november
Utmärkelse
Nästan 8 000 röster inne - Var med och påverka finalen
9 september
Annons
Sponsrat av
Frontit
Chefens förmåga att leda i förändring avgör resultatet
Kunskapsmaterial
Genesys
Sju steg mot ökad kundlojalitet
Genesys
Guiden för kontaktcentret 2023
Genesys
Bygg ett bättre affärscase för att trensformera er kundservice-strategi
Visa alla
Utbildnings-tv
Premium
Utbildnings-tv
Omtaget som förnyade Acteas ledningssystem - "vi behövde sålla bort"
16 maj
Premium
Utbildnings-tv
Tv: Inte certifierat - men ändå starkt ledningssystem på Bröd och Salt
3 maj
Premium
Utbildnings-TV
Tv: Hur man håller ledningssystemet levande
24 april
Annons
Sponsrat av
Psykologifabriken
Välj rätt ledarskapsutbildning med hjälp av forskning
Kvalitetsmagasinet Premium
Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.
Prenumerera
Logga in
Krönika
Till avdelningen
Premium
CHEFREDAKTÖRENS KRÖNIKA
Ta in kunden ”på riktigt” för att skapa kundfokus
29 november
Premium
Krönika
Krönika: ”Så kan företag möta NIS2 och undvika kostsamma böter”
29 november
KRÖNIKA
Kundorientering kräver kulturförändring
25 november
Premium
CHEFREDAKTÖRENS KRÖNIKA
Viktigt utnyttja kraften hos medarbetarna i förbättring och utveckling
22 november
Det senaste
Premium
Vård
Snabbare diagnos med nytt teambaserat arbetssätt
4 timmar sedan
Sjukvård
Vårdkvaliteten naggas alltmer i kanterna – ”Enormt ekonomiskt fokus”
6 timmar sedan
Premium
System
Swedac efter kritik: Vi är inte en flaskhals
8 timmar sedan
AI
4 experttips för att skydda rekryteringsprocessen från AI-fusk
4 december
Sjukvård
Vårdens nedskärningar fortsätter – då vänder utvecklingen
4 december
Ingemar räknar
9 risker att hantera för din datakvalitet
3 december
Premium
Verksamhetsutveckling
Testa flera perspektiv – och säkra verksamhetens kompetens
3 december
Företagskultur
Utköpskulturen urholkar verksamheternas kvalitet och rättssäkerhet
3 december
Premium
Vård
Snabbare diagnos med nytt teambaserat arbetssätt
4 timmar sedan
Sjukvård
Vårdkvaliteten naggas alltmer i kanterna – ”Enormt ekonomiskt fokus”
6 timmar sedan
Premium
System
Swedac efter kritik: Vi är inte en flaskhals
8 timmar sedan
AI
4 experttips för att skydda rekryteringsprocessen från AI-fusk
4 december
Sjukvård
Vårdens nedskärningar fortsätter – då vänder utvecklingen
4 december
Ingemar räknar
9 risker att hantera för din datakvalitet
3 december
Premium
Verksamhetsutveckling
Testa flera perspektiv – och säkra verksamhetens kompetens
3 december
Företagskultur
Utköpskulturen urholkar verksamheternas kvalitet och rättssäkerhet
3 december