Inga produkter i varukorgen.
Premium
Förbättringsarbete
Utbildnings-tv
Event
Kvalitetsvård
Prenumerera
Premium
KM Live 15 maj
Årets Kvalitetsprofil
Kvalitetsvård
E-tidning
Event
Prenumerera
Annonsera
Kontakt
GDPR och cookies
Karriär
Kunskapsmaterial
Partnermedia
Produkter från Pauser Media
Kundservice
KUNDFOKUS
Här är man bäst på kommunal medborgarservice
KUNDFOKUS
Den tredje årliga mätningen från Sveriges kommuner och regioner och Brilliant visar att tre kommuner är bäst på invånarservice.
14 juni 2024
Premium
Standard
Trelleborgs kontaktcenter låter alla vara chef
Standard
Kontaktcenterchefen Malin Ekblad sätter arbetsmiljön i fokus och tog hjälp av Iso-standarden för kundkontaktcenter när man nyligen gjorde en “omstart” av verksamheten.
12 april 2024
Premium
Så skapar Akademikernas a-kassa värdefulla kundmöten
Akademikernas a-kassa ökar effektiviteten, servicen och arbetsmiljön med en modern kontaktcenterplattform och en tydlig strategi för kundmötet.
1 september 2022
Premium
Kundservice
Därför är kundservice i centrum hos e-handlaren Lyko
De säger nej till chattbotar och ai men låter kundservice ta en central roll i organisationen. Vi har pratat med Lykos kundservicechef Elin Trapp.
3 juni 2022
Premium
Kundmöte
Så utvecklas verktygen för att analysera kundmötet
Teknikutvecklingen har lett fram till helt nya verktyg och möjligheter att analysera kundmötet. Vi bad Telias expert Beata Nylén berätta om dagens möjligheter.
2 maj 2022
Premium
Kundbemötande
Så tycker kunderna om Skatteverkets chattbot Skatti
Det är drygt fyra år sedan Skatteverket lanserade Skatti, en chattbot som kan svara på skattefrågor. Här är myndighetens lärdomar av att arbeta med artificiell intelligens i kundmötet.
29 april 2022
Kundtjänst
Fjärrstyrd robot börjar jobba i kommunens kundtjänst
Effektivare arbete för personalen och smidigare för invånarna. Så är det tänkt att bli när roboten Robin börjar jobba i Uppland-Bro kommuns kundtjänst. Robin är fjärrstyrd och kopplas upp via videomöte.
11 april 2022
Premium
Kundtjänst
Outsourcing av kundtjänsten – tänk på det här
Lägga ut kundtjänsten eller hålla den inom företaget? Det är en vattendelare. Väljer man outsourcing är utmaningen att få den nya partnern att förstå er företagskultur. Det säger Cecilia Johansen, konsult och tidigare kundservicechef.
3 mars 2022
Premium
Digitalisering
Det här är viktigast i kommunernas digitaliseringsarbete just nu
Automatisering, molntjänster och samarbetet med mjukvaruleverantörerna. Det är några av de frågor som lyfts av digitaliseringsansvariga på fya svenska kommuner.
25 februari 2022
Kundnöjdhet
Här är fem saker som kunderna avskyr
Brilliant Future har kartlagt de fem främsta orsakerna till att kunderna tappar förtroendet för er verksamhet.
16 februari 2022
Kundnöjdhet
Nio av tio väljer bort företag som slarvar med datasäkerheten
En ny rapport från Cisco visar att dataskydd och integritet blivit allt mer affärskritiska. Den som inte håller kundfokus kan tappa många kunder.
3 februari 2022
Premium
Kundnöjdhet
E-handlare lever inte upp till kundernas höga krav
Kundnöjdhet
Trots ett starkt fokus på att förbättra den digitala köpupplevelsen lyckas e-handlarna inte leva upp till kundernas förväntningar, visar en global undersökning.
17 december 2021
«
Äldre artiklar
Veckans
mest lästa
1.
Skola
Skolprofilerna: ”Systematiskt kvalitetsarbete är ett virus som måste raderas från skollagen”
2.
Skola
”Systematiskt kvalitetsarbete är det värsta jag vet” – därför går undervisningskvalitet inte att mäta
3.
Ackreditering
Swedac om den återkallade ackrediteringen: Upp till lagstiftaren att se över
4.
Ledarskap
Verktyg: Så tänker du holistiskt i ledarskapet för hela organisationen
Kvalitetsprofilen
Årets kvalitetsprofil
Juryn för Årets Kvalitetsprofil 2025 är klar
10 mars
TÄVLING
Dags att nominera Årets kvalitetsprofil 2025
26 februari
Annons
Sponsrat av
Skillspartner
Du är viktig! Allt kommunicerar alltid
Kunskapsmaterial
Genesys
Kundupplevelse i AI-eran
Genesys
Sju steg mot ökad kundlojalitet
Genesys
Guiden för kontaktcentret 2023
Visa alla
Utbildnings-tv
Premium
Utbildnings-tv
TV: SKI:s vd om hur du säkrar framtidens kundnöjdhet: ”Måste ha medarbetarfokus”
27 februari
Premium
Utbildnings-tv
Omtaget som förnyade Acteas ledningssystem - "vi behövde sålla bort"
16 maj 2024
Premium
Utbildnings-tv
Tv: Inte certifierat - men ändå starkt ledningssystem på Bröd och Salt
3 maj 2024
Annons
Sponsrat av
Diploma Utbildning
Webbutbildning: Framtidens plattform för lärande
Kvalitetsmagasinet Premium
Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.
Prenumerera
Logga in
Krönika
Till avdelningen
Krönika
Gärna tillit, men först en rejäl uppföljning!
12 mars
Krönika
Kundresan ger insikter – om vi samverkar
5 mars
Premium
CHEFREDAKTÖRENS KRÖNIKA
Från plikt till passion och magi – sprid kärleken till kvalitet vidare
14 februari
Krönika
Accelererande förändringar skapar fantastiska möjligheter
5 februari
Det senaste
Premium
Riskhantering
Så blir du mer proaktiv i din riskhantering
5 minuter sedan
Premium
Ledarskap
Gott ledarskap är inte en talang – kräver rätt förutsättningar
19 timmar sedan
System
Tre sätt som framtidens standarder kan utvecklas på
23 timmar sedan
Ny rapport: Distansarbete påverkar inte effektiviteten
24 timmar sedan
Premium
Digitalisering
Digital akutvård ställer nya krav på teamarbete
17 mars
Hållbarhet
Northvolts konkurs hårt slag mot Västerbotten
14 mars
Premium
Kvalitetsstandarder
Lennart Gidlöf: Här är troliga tilläggen i Iso 9001 nästa höst
14 mars
Premium
Förbättringsarbete
Överenskommelse ska skydda barn som utsatts för sexualbrott – kan bli standard
14 mars
Premium
Riskhantering
Så blir du mer proaktiv i din riskhantering
5 minuter sedan
Premium
Ledarskap
Gott ledarskap är inte en talang – kräver rätt förutsättningar
19 timmar sedan
System
Tre sätt som framtidens standarder kan utvecklas på
23 timmar sedan
Ny rapport: Distansarbete påverkar inte effektiviteten
24 timmar sedan
Premium
Digitalisering
Digital akutvård ställer nya krav på teamarbete
17 mars
Hållbarhet
Northvolts konkurs hårt slag mot Västerbotten
14 mars
Premium
Kvalitetsstandarder
Lennart Gidlöf: Här är troliga tilläggen i Iso 9001 nästa höst
14 mars
Premium
Förbättringsarbete
Överenskommelse ska skydda barn som utsatts för sexualbrott – kan bli standard
14 mars