nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Öppna tankarna för att möta en föränderlig omvärld

Konkurrensen kan i dag komma som en total överraskning från sidan, med helt nya erbjudanden som förändrar marknaden i grunden. Här är fyra sätt att tänka som underlättar när du som chef ska navigera i ett nytt affärslandskap.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

Ändra spelplanen

Inse att det som gäller nu inte är det som gäller framöver. Genom att tänka att du ska ändra spelplanen och spelreglerna blir det mer naturligt att tänka fritt runt hur du kan ändra affärsmodellen för att möta kundernas behov.

Det går också att använda det här sättet att tänka för rutiner inom företaget eller organisationen.

Siffror och magkänsla

På nya områden finns inte alltid data som beslutsunderlag. Se därför till att skaffa den information som finns och kombinera den sedan med magkänsla.

Anpassa planeringen

När omvärlden ständigt förändras behöver du planera, lära av vad som händer och uppdatera planerna – om och om igen. Gör miniplaner baserade på er strategi. Om ni fattar beslut som visar sig vara fel – se det som en chans att lära er. På det sättet går det att hålla motivationen uppe när ni rör er på okänd mark.

Räkna med överraskningar

Försök inte undvika överraskningar. Passa på att testa nya idéer och se på nya spelregler som underlag för fler möjligheter.

Källa: Peoplematters.in

Taggar:

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

  • Annonskod Huvudspalten 4

Så skapar du hållbar framgång över tid

Varför har vissa organisationer funnits i hundratals år medan andra inte håller ett decennium? Nyckeln är att skapa framgång som varar över tid – något som ISO 9004 bistår med. Standarden bygger på strategier, bästa praxis och erfarenheter från några av de mest framgångsrika företagen runt om i världen.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.