Så vill GB hindra kvaliteten från att smälta bort

Hållbarhet GB glass har funnits i 81 år och är ett av Sveriges mest kända varumärken. Men hur tänker de kring kvalitetsarbete? Kvalitetsmagasinet ställde några snabba frågor till företagets presstalesperson.

Så vill GB hindra kvaliteten från att smälta bort

GB glace har sedan starten 1942 växt till ett företag med ungefär 500 anställda som är fördelade mellan fabriken, huvudkontoret, olika fryslager och säljkontoren. Maria Stareborn är pressansvarig på Unilever som äger GB glace.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.

Vad tycker ni utmärker ett välfungerande kvalitetsarbete?

– Ett tydligt ansvarstagande på varje nivå i organisationen och att konsumenten alltid är i fokus.

Finns det något särskilt som utgör ett starkt förbättringsarbete inom just glassindustrin?

– Vi ser ett stort fokus på hälsa och miljö vilket ställer krav på oss att ta fram nya innovativa och smakrika produkter. Vår ärtbaserade produkt är ett exempel på detta. Den ger även miljöfördelar i och med sitt lägre klimatavtryck.  

Hur satsar GB på innovation?

– Vi bevakar trender både lokalt och globalt, och värnar om hållbarhet och långsiktighet i vårt innovationsarbete.

Hur skulle ni säga att årets glassmaker återspeglar ert kvalitetsarbete?

– 2023 har vi lanserat många nyheter med fokus på veganska, växtbaserade och laktosfria produkter. Att skapa den typen av alternativ är kvalitet för oss.

Kvalitetsprofilen

Kunskapsmaterial

Utbildnings-tv

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.

Det senaste