Utmärkelsen som delas ut varje år är baserad på data från Brilliant Future och kunderna har gett årets vinnare vinnare Richard Sefyrin maxbetyg.
– Jag blev väldigt överraskad och glad, det är ett fint kvitto från kunderna. Men även om det står mitt namn på priset så är det ett pris till Entercard också. Jag hoppas att det här ska inspirera och motivera ännu fler till att göra det lilla extra för att leverera en engagerad kundupplevelse, kommenterar Richard Sefyrin Lund.
Att ha engagerade medarbetare är en av de viktigaste faktorerna för att kunna leverera en bra kundupplevelse. Enligt Brilliant Futures undersökningar skapar engagerade medarbetare både lojala kunder och stärker affären.
– Jag är noga med att behandla varje kund och varje ärende så unikt som möjligt. Det är viktigt att inte se kunden som ett ärende som klumpas ihop med andra ärenden utan att engagera sig, lyssna in, individanpassa och ge ett personligt bemötande. Att ta sig tid till att förstå vad som är viktigt för just den här kunden är helt avgörande, säger Richard Sefyrin Lund.
Richard Sefyrin Lund 3 tips på hur man levererar en bra kundupplevelse
1. Var personlig
Var inte rädd för att ge ett personligt bemötande. Engagemanget är kanske det främsta som särskiljer ett bra kundbemötande från ett dåligt kundbemötande. Det är såklart viktigt att ge ett professionellt intryck också men undvik robotkänslan och var dig själv.
2. Ta dig tid att lyssna in
Att ta sig tid till att förstå vad som är viktigt för kunden är helt avgörande. Stressa inte igenom ärendet, utan ge den tid som behövs för att kunna ringa in problemet och ge förslag på möjliga åtgärder. Att lyssna är A och O för en bra kundservicemedarbetare.
3. Skräddarsy upplevelsen
Var noga med att behandla varje kund och varje ärende så unikt som möjligt. Det är viktigt att inte se kunden som ett ärende som klumpas ihop med andra ärenden utan att hela tiden individanpassa och skräddarsy sina lösningsförslag.
Läs gärna även: