Bromma flygplats får pris för kundupplevelsen

Kundnöjdhet Bromma Stockholm Airport har fått ett prestigefyllt internationellt pris. Flygplatsen har tilldelats priset för bästa förbättring av kundupplevelse bland flygplatser i Europa av den internationella branschorganisationen Airports Council International (ACI).

Bromma flygplats får pris för kundupplevelsen
Foto: Hans Uhrus.

ACI utser i en årlig rankning de flygplatser runt om i världen som levererar bästa kundupplevelse för resenärer enligt resenärerna själva. I år delar organisationen ut totalt 140 priser till 84 flygplatser runt om i världen.

Bromma Stockholm Airport tar hem priset för bästa förbättring av kundupplevelse bland flygplatser i Europa under 2019.

Mona Glans, flygplatsdirektör, understryker att utmärkelsen är en följd av Swedavias satsningar på att modernisera och förbättra resenärsupplevelsen under de senaste åren.

– Vi är naturligtvis stolta och glada att vårt arbete med att förbättra kundupplevelsen uppskattas av våra resenärer och att flygplatsen nu får motta pris. Det är resultatet av ett hårt slit och lagarbete och något som hela flygplatsen bidragit till, säger hon i en kommentar.

Moderniseringen av flygplatsen har bland annat resulterat i fem nya gater, en ny ankomsthall som invigdes 2018, ombyggd säkerhetskontroll för effektivare flöden samt en allmän uppfräschning av flygplatsen.

Bromma Stockholm Airport hade under 2019 cirka 2,4 miljoner resenärer, varav närmare 2 miljoner inrikesresenärer.

Airports Council International är en internationell organisation med medlemmar som äger och driver flygplatser och där även Swedavia är medlem.

Kunskapsmaterial

Bloggar

Böcker

Karriär

Ledare

Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.