Inga produkter i varukorgen.
Premium
Förbättringsarbete
Utbildnings-tv
Event
Kvalitetsvård
Prenumerera
Premium
KM Live 15 maj
Kvalitetsvård
E-tidning
Event
Prenumerera
Annonsera
Kontakt
GDPR och cookies
Karriär
Kunskapsmaterial
Partnermedia
Produkter från Pauser Media
Kundundersökningar
Premium
Kundnöjdhet
Här är telekom-operatörerna med nöjdast kunder
SKI har återigen kartlagt kundnöjdheten i den svenska telekombranschen. Årets SKI Mobil visar att branschens kundnöjdhet är fortsatt hög, även om betygen är något lägre än förra året.
9 oktober 2024
Premium
Checklistan
Kvalitetsarbetet på Demoskop: Balansgång mellan snabbhet och tillförlitlighet
Checklistan
Nu när undersökningsföretaget implementerar ett skräddarsytt AI-verktyg önskar Eva Lagercrantz veta mer om hur generativ AI används på ett ansvarsfullt vis. Det här har hon på agendan just nu.
18 september 2024
Kundfokus
Modellerna som höjer kundnöjdheten oavsett bransch
Kundfokus
Dagens kundlandskap är radikalt annorlunda mot för bara ett par decennier sedan. Så också våra möjligheter att möta de växande kundkraven. Cx-experten Helén Rigamonti lyfter två nygamla modeller som kan användas för att säkra hållbara kundrelationer.
4 juni 2024
Kundfokus
Bara fantasin sätter gränser när det gäller kundmätningar
Kundfokus
Hur veta vad kunder tycker när de inte längre svarar på enkäter? Revisionsledaren Lars Björkeström menar att det finns andra, mer tillförlitliga metoder, som är värda att testa.
19 april 2024
Premium
Hållbarhet
Hållbarhet tillbaka på konsumenternas agenda
Konsumenter prioriterar återigen hållbarhetsfrågor i större utsträckning, efter en nedåtgående trend då prisvärdhet ansågs vara mer viktigt. Det visar Svensk handels årliga hållbarhetsundersökning.
5 april 2024
Kundnöjdhet
Tandvårdens kundnöjdhet fortsätter sjunka – klyftorna ökar
Kundnöjdhet
Tandvården har länge legat högt gällande kundnöjdhet, i perioder har branschen toppat listan över Sveriges mest nöjda kunder. Nu sjunker siffrorna en aning. Isabel Simon vid Svenskt kvalitetsindex, SKI, berättar varför.
4 april 2024
Premium
Företagskultur
Medarbetares nöjdhet sjunker – unga mest missnöjda
Yngre vill jobba på plats och få feedback, medan äldre har ett större behov av frihet och att avskärma sig. Det var några av fynden i den årliga Sverigekollen från Svenskt kvalitetsindex, SKI.
23 februari 2024
Premium
Kundnöjdhet
Sveriges kundnöjdhet minskar – vill ha högsta kvalitet på allt
Kundnöjdhet
Svenska kunder har högre krav på mer allomfattande kvalitet än tidigare, och betygen på de flesta branscher har sjunkit. Det berättade Svenskt kvalitetsindex, SKI, under den årliga presentationen av rapporten Sverigekollen i Stockholm.
22 februari 2024
Premium
Förbättringsarbete
Så skapas värde som gör kunderna nöjda
Förbättringsarbete
Det räcker inte längre att erbjuda smarta digitala tjänster för att kunderna ska bli nöjda. Dagens kunder ställer högre krav än så. Svenskt Kvalitetsindex har definierat fem affärskritiska kundbehov som är avgörande för att skapa värde.
16 februari 2024
Kundfokus
Splittrad kundupplevelse kring laddstolpar
Svenskt Kvalitetsindex mätt upplevelsen hos användare av publika laddoperatörer, för andra året i rad. Kundbetyget på 67,3 indikerar att kunderna överlag är nöjda, men undersökningen visar att den den omogna branschen fortfarande lämnar en del att önska.
15 november 2023
Premium
Kundnöjdhet
Små operatörer bäst på att skapa kundnöjdhet
Nu har Svenskt Kvalitetsindex gått ut med resultatet av årets telekommätning. Det visar sig att de små operatörerna når högst betyg – med Vimla i toppen.
10 oktober 2023
Premium
Kundfokus
Konsulten om CX: ”Företag har svårt att greppa komplexiteten”
Kundfokus
Ut med förenklade kundupplevelser som inte omfattar hela människan – in med resonans. Johan Sjöström tycker att företagen måste omvärdera sin relation till kunden för en hållbar omställning.
10 oktober 2023
«
Äldre artiklar
Veckans
mest lästa
1.
Skola
”Systematiskt kvalitetsarbete är det värsta jag vet” – därför går undervisningskvalitet inte att mäta
2.
Kvalitetssäkring
På Jula får kvalitet ta plats – ”Lågt pris behöver inte vara lika med dålig produkt”
3.
Skola
Arbetsmiljöproblem kan leda till skenande förskollärarbrist
4.
Tillitsbaserad styrning
CSN:s generaldirektör tar tillitsbaserad styrning vidare på kommunal nivå
Kvalitetsprofilen
Årets Kvalitetsprofil
Hon är vinnaren av Årets Kvalitetsprofil 2024
8 november 2024
Utmärkelse
Nästan 8 000 röster inne - Var med och påverka finalen
9 september 2024
Annons
Sponsrat av
Kvalitetsmagasinet
6 anledningar till att välja native-annonsering
Kunskapsmaterial
Genesys
Kundupplevelse i AI-eran
Genesys
Sju steg mot ökad kundlojalitet
Genesys
Guiden för kontaktcentret 2023
Visa alla
Utbildnings-tv
Premium
Utbildnings-tv
Omtaget som förnyade Acteas ledningssystem - "vi behövde sålla bort"
16 maj 2024
Premium
Utbildnings-tv
Tv: Inte certifierat - men ändå starkt ledningssystem på Bröd och Salt
3 maj 2024
Premium
Utbildnings-TV
Tv: Hur man håller ledningssystemet levande
24 april 2024
Annons
Sponsrat av
Skillspartner
Du är viktig! Allt kommunicerar alltid
Kvalitetsmagasinet Premium
Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.
Prenumerera
Logga in
Krönika
Till avdelningen
Krönika
Accelererande förändringar skapar fantastiska möjligheter
5 februari
Krönika
Vägen till värderingsstyrt ledarskap: En personlig berättelse
22 januari
Krönika
Nobelpriset och organisationens själ
11 december 2024
Premium
CHEFREDAKTÖRENS KRÖNIKA
Hur blir vi mindre personberoende i kvalitetsarbetet?
6 december 2024
Det senaste
Medarbetarskap
Så stärker vi medarbetarskapet – och här är de klassiska fällorna
3 timmar sedan
CHEFREDAKTÖRENS KRÖNIKA
Kvalitet skapas inte bara i ledningsrummen
3 timmar sedan
BRANSCHEN
Nu ska Centuri ta steget ut i Europa
6 februari
Mötet
Årets kvalitetsprofil 2024: ”Tror på allas inneboende kraft”
6 februari
Premium
FÖRÄNDRINGSLEDNING
Fem lärdomar från Quickchannels stora förändringsresa
5 februari
Krönika
Accelererande förändringar skapar fantastiska möjligheter
5 februari
Premium
Hållbarhet
Gör din arbetsplats mer inkluderande – långsiktigt och på riktigt
4 februari
FRÅGOR
Sju vanliga frågor och svar om Lean
4 februari
Medarbetarskap
Så stärker vi medarbetarskapet – och här är de klassiska fällorna
3 timmar sedan
CHEFREDAKTÖRENS KRÖNIKA
Kvalitet skapas inte bara i ledningsrummen
3 timmar sedan
BRANSCHEN
Nu ska Centuri ta steget ut i Europa
6 februari
Mötet
Årets kvalitetsprofil 2024: ”Tror på allas inneboende kraft”
6 februari
Premium
FÖRÄNDRINGSLEDNING
Fem lärdomar från Quickchannels stora förändringsresa
5 februari
Krönika
Accelererande förändringar skapar fantastiska möjligheter
5 februari
Premium
Hållbarhet
Gör din arbetsplats mer inkluderande – långsiktigt och på riktigt
4 februari
FRÅGOR
Sju vanliga frågor och svar om Lean
4 februari