Inga produkter i varukorgen.
Premium
Förbättringsarbete
Utbildnings-tv
Event
Kvalitetsvård
Prenumerera
Premium
Event
Kvalitetsvård
E-tidning
Event
Prenumerera
Annonsera
Kontakt
GDPR och cookies
Karriär
Kunskapsmaterial
Partnermedia
Produkter från Pauser Media
Kundundersökningar
Premium
Kundfokus
Därför är CX-fokus viktigare än kundnöjdhet – ”Varumärkeslöftet måste infrias”
Kundfokus
När det kommer till att bygga och bevara ett varumärke är kundnöjdheten inte alltid det som är mest relevant. Fokuset bör framförallt handla om att skapa en betydelsefull kundupplevelse – och då är relationsbygge mer värdefullt än att exponera sig så mycket som möjligt. Det menar Joakim Norin, ansvarig för CX på Kantar.
16 april
Premium
Kundnöjdhet
Här är telekom-operatörerna med nöjdast kunder
SKI har återigen kartlagt kundnöjdheten i den svenska telekombranschen. Årets SKI Mobil visar att branschens kundnöjdhet är fortsatt hög, även om betygen är något lägre än förra året.
9 oktober 2024
Premium
Checklistan
Kvalitetsarbetet på Demoskop: Balansgång mellan snabbhet och tillförlitlighet
Checklistan
Nu när undersökningsföretaget implementerar ett skräddarsytt AI-verktyg önskar Eva Lagercrantz veta mer om hur generativ AI används på ett ansvarsfullt vis. Det här har hon på agendan just nu.
18 september 2024
Kundfokus
Modellerna som höjer kundnöjdheten oavsett bransch
Kundfokus
Dagens kundlandskap är radikalt annorlunda mot för bara ett par decennier sedan. Så också våra möjligheter att möta de växande kundkraven. Cx-experten Helén Rigamonti lyfter två nygamla modeller som kan användas för att säkra hållbara kundrelationer.
4 juni 2024
Kundfokus
Bara fantasin sätter gränser när det gäller kundmätningar
Kundfokus
Hur veta vad kunder tycker när de inte längre svarar på enkäter? Revisionsledaren Lars Björkeström menar att det finns andra, mer tillförlitliga metoder, som är värda att testa.
19 april 2024
Premium
Hållbarhet
Hållbarhet tillbaka på konsumenternas agenda
Konsumenter prioriterar återigen hållbarhetsfrågor i större utsträckning, efter en nedåtgående trend då prisvärdhet ansågs vara mer viktigt. Det visar Svensk handels årliga hållbarhetsundersökning.
5 april 2024
Kundnöjdhet
Tandvårdens kundnöjdhet fortsätter sjunka – klyftorna ökar
Kundnöjdhet
Tandvården har länge legat högt gällande kundnöjdhet, i perioder har branschen toppat listan över Sveriges mest nöjda kunder. Nu sjunker siffrorna en aning. Isabel Simon vid Svenskt kvalitetsindex, SKI, berättar varför.
4 april 2024
Premium
Företagskultur
Medarbetares nöjdhet sjunker – unga mest missnöjda
Yngre vill jobba på plats och få feedback, medan äldre har ett större behov av frihet och att avskärma sig. Det var några av fynden i den årliga Sverigekollen från Svenskt kvalitetsindex, SKI.
23 februari 2024
Premium
Kundnöjdhet
Sveriges kundnöjdhet minskar – vill ha högsta kvalitet på allt
Kundnöjdhet
Svenska kunder har högre krav på mer allomfattande kvalitet än tidigare, och betygen på de flesta branscher har sjunkit. Det berättade Svenskt kvalitetsindex, SKI, under den årliga presentationen av rapporten Sverigekollen i Stockholm.
22 februari 2024
Premium
Förbättringsarbete
Så skapas värde som gör kunderna nöjda
Förbättringsarbete
Det räcker inte längre att erbjuda smarta digitala tjänster för att kunderna ska bli nöjda. Dagens kunder ställer högre krav än så. Svenskt Kvalitetsindex har definierat fem affärskritiska kundbehov som är avgörande för att skapa värde.
16 februari 2024
Kundfokus
Splittrad kundupplevelse kring laddstolpar
Svenskt Kvalitetsindex mätt upplevelsen hos användare av publika laddoperatörer, för andra året i rad. Kundbetyget på 67,3 indikerar att kunderna överlag är nöjda, men undersökningen visar att den den omogna branschen fortfarande lämnar en del att önska.
15 november 2023
Premium
Kundnöjdhet
Små operatörer bäst på att skapa kundnöjdhet
Nu har Svenskt Kvalitetsindex gått ut med resultatet av årets telekommätning. Det visar sig att de små operatörerna når högst betyg – med Vimla i toppen.
10 oktober 2023
«
Äldre artiklar
Veckans
mest lästa
1.
Kultur
Dold narcissism i arbetslaget – så skyddar du verksamheten
2.
Ledarskap
Därför blir toxiska chefer befordrade – och så bryter vi mönstret
3.
KULTUR
8 strategier för effektivare möten
4.
Företagskultur
Så får du alla i gruppen att bli lyssnade på
Annons
Sponsrat av
Diploma Utbildning
Webbutbildning: Framtidens plattform för lärande
Kunskapsmaterial
NICE
Få de 10 bästa CX-trenderna för 2025
Genesys
Kundupplevelse i AI-eran
Genesys
Sju steg mot ökad kundlojalitet
Visa alla
Utbildnings-tv
UTBILDNINGS-TV
Tv: ”Syftet är vår fyrbåk i snabbrörliga organisationer”
3 juli
Premium
UTBILDNINGS-TV
Tv: ”Medarbetarna gör inte som du säger, de gör som du gör”
12 juni
Premium
UTBILDNINGS-TV
Tv: ”Vi måste styra på resultat, inte plats”
5 juni
Annons
Sponsrat av
Kvalitetsmagasinet
6 anledningar till att välja native-annonsering
Kvalitetsmagasinet Premium
Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.
Prenumerera
Logga in
Krönika
Till avdelningen
Krönika
När rutiner bara finns på papper – ett säkerhetsproblem i praktiken
3 timmar sedan
Krönika
Ansvar – att ha eller att ta
23 juni
KRÖNIKA
Fyra steg för att skapa en hållbar förändring
5 maj
KRÖNIKA
Vad innebär struktur i en agil AI-värld?
31 mars
Det senaste
Krönika
När rutiner bara finns på papper – ett säkerhetsproblem i praktiken
3 timmar sedan
Premium
CHEFREDAKTÖRENS KRÖNIKA
När struktur stöttar kultur skapar vi solmogna plommon
7 juli
Premium
Cybersäkerhet
Larmet: ”Ny typ av attack där AI-modellen i sig blir måltavlan”
4 juli
Företagskultur
Så får du alla i gruppen att bli lyssnade på
4 juli
Premium
PIONJÄREN
Malcolm Baldrige – en pionjär inom kundorienterad verksamhetsutveckling
3 juli
Premium
Innovation
Analys: Strypt innovationskraft om bara drakar får ta plats
3 juli
Premium
AI
Experten: ”AI-strategin måste driva engagemang”
3 juli
UTBILDNINGS-TV
Tv: ”Syftet är vår fyrbåk i snabbrörliga organisationer”
3 juli
Krönika
När rutiner bara finns på papper – ett säkerhetsproblem i praktiken
3 timmar sedan
Premium
CHEFREDAKTÖRENS KRÖNIKA
När struktur stöttar kultur skapar vi solmogna plommon
7 juli
Premium
Cybersäkerhet
Larmet: ”Ny typ av attack där AI-modellen i sig blir måltavlan”
4 juli
Företagskultur
Så får du alla i gruppen att bli lyssnade på
4 juli
Premium
PIONJÄREN
Malcolm Baldrige – en pionjär inom kundorienterad verksamhetsutveckling
3 juli
Premium
Innovation
Analys: Strypt innovationskraft om bara drakar får ta plats
3 juli
Premium
AI
Experten: ”AI-strategin måste driva engagemang”
3 juli
UTBILDNINGS-TV
Tv: ”Syftet är vår fyrbåk i snabbrörliga organisationer”
3 juli