Många vill snylta på hållbarhetsbegreppet idag, så också vi kvalitetsmänniskor. Men faktum är att organisationer som vill leverera kvalitet, det vill säga, uppfylla kundens behov och förväntningar, nu i allt högre grad måste tänka och agera i frågor gällande socialt ansvarstagande. Dessa frågor avspeglar hur ett företag uppfattas av omvärlden – och inte minst av sina kunder.
Socialt ansvarstagande kryper allt närmre kvalitet
Blogg "Många vill snylta på hållbarhetsbegreppet idag, så också vi kvalitetsmänniskor", skriver Tina Bohlin och konstaterar att hållbarhet kombinerat med kvalitetstänk blir ett win-win för alla.
Någonting är fel
Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Kvalitetsmagasinet premium
Läs vidare – starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in och läs vidare.
Det räcker inte längre med att producera en bra produkt eller tjänst. Om företaget under tillverkningen respektive utförandet av tjänsten behandlat sina medarbetare illa, utnyttjat barnarbete, slösat med jordens resurser eller släppt ut stora föroreningar får man oftast en mycket missnöjd kund – en kund som pratar illa om företaget och som inte gör återköp.
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


