I publiken på SIQ:s, Svenska kvalitetsinstitutets, ceremoni för att dela ut utmärkelsen satt många representanter för kvalitetsarbetet i Sverige och kunder till C2 Management.
Här satt också professor Bo Bergman som på 1990-talet var den som fick ”polletten att trilla ner” för Lars Nilsson för vad kvalitetsarbete handlar om.
– 1999 när Håkan Nilsson och jag startade C2 Management bestämde vi att vi inte enbart skulle hjälpa kunder utan vi skulle ta samma medicin själva och bli ett föredöme. Vi skulle ha nöjda kunder, trivas själva och ha en stark ekonomi. Alla förbättringar vi gör handlar om det, sade Lars Nilsson.
Rörd styrelseordförande
Medan Lars Nilsson log stort genom hela ceremonin var medgrundaren Håkan Nilsson, som idag är C2 Managements styrelseordförande, snarare rörd och fick justera rösten när han framförde sitt tack.
– SIQ:s modell har inspirerat oss och vi har också fått en gedigen rapport om vad vi kan arbeta vidare med, konstaterade han och fortsatte:
– Våra medarbetare är duktiga på att tillämpa känd kunskap, men också att bryta ny mark.
I bedömningen som gjorts av den oberoende domarkommittén uppnådde C2 Management 580 poäng av 1000 möjliga inom de sju bedömningsområdena kundorientering, resultat, ledarskap, medarbetare, processer, fakta och mål.
Läs en längre artikel om C2 Management och utmärkelsen i Kvalitetsmagasinet nr 2-2017 som kommer ut den 12 april.
Läs också fler artiklar om Utmärkelsen Svensk Kvalitet här på webben:
”SIQ:s vd uppmanar alla: Sök utmärkelsen”
”Visar hur viktiga småföretag är för konkurrenskraften”