Brilliant har i flera undersökningar kartlagt sambandet mellan kundupplevelsen och företagets lönsamhet. Undersökningarna visar klart och tydligt att kundens upplevelse är den enskilt viktigare faktorn för att behålla kunden och därmed uppnå en hög lönsamhet.
3 faktorer som ger bästa kundupplevelsen
Kundnöjdhet
Kundupplevelsen har fått en allt större betydelse för att få lojala kunder och därmed hög lönsamhet. Och det som påverkar kundnöjdheten allra mest är tre faktorer, visar en studie från Brilliant som baseras på flera oberoende undersökningar.

Sofie Johansson, chefsanalytiker, Brilliant high
Någonting är fel
Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Kvalitetsmagasinet premium
Läs vidare – starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in och läs vidare.
– I en tid när många företag erbjuder liknande produkter och tjänster har kundupplevelsen fått en ännu större betydelse. Kundupplevelsen är det som avgör vem kunderna väljer att gå till och vem som blir vinnare på marknaden. Många företag är medvetna om sambanden samtidigt som det finns en förbättringspotential, säger Sofie Johansson, chefsanalytiker på Brilliant Future.
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


