Försäljningschefer leder för lite

Försäljningschefer säljer för mycket och leder för lite. Något som i längden skadar försäljningsresultatet. Det visar årets försäljningsundersökning, så kallade CSO Index 08.

De svenska försäljningscheferna är för upptagna med egen försäljning och kundtjänster, eller administration och rapportering och lägger för lite tid på att leda och coacha sina medarbetare.

Genomgång av målsättning, framgångskriterier och tidsfördelning är viktigt för att cheferna ska ska fokusera mer på att leda.

Undersökningen har genomförts av det svenska utbildningsföretaget Mercuri International i samarbete med Loyalty Group, Business Danmark och Microsoft Dynamics.

Kvalitetsprofilen

Kunskapsmaterial

Utbildnings-tv

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.

Det senaste