nr-logo

För smart verksamhetsutveckling

  • Annonskod mobil topp

Förverkliga din strategi

Vad krävs för att få medarbetarna att nå organisationens allra mest angelägna mål? Boken De 4 Disciplinerna för exekvering beskriver en enkel metod för att tydliggöra målen och rikta energin på rätt saker. Läs, eller lyssna på boken här.

  • Kod för annonsposition 1 i huvudspalten

I det dagliga arbetet ligger fokus oftast på det som måste göras här och nu. Den tid och den energi som skulle behövas för att verkställa strategier som kan leda till förändringar finns sällan. Det krävs därför ett nytt arbetssätt för att skapa resultat som verkligen gör skillnad.

Efter att ha jobbat med många chefer, ledningsgrupper och organisationer i olika typer av branscher och organisationer har författarna till De 4 Disciplinerna för exekvering samlat sina viktigaste lärdomar om vad som krävs för att få människor att nå organisationens allra mest angelägna mål.

Författarna, Chris McChesney, Sean Covey, Jim Huling och Mark Reznik, beskriver inte bara vad, utan också hur ett effektivt genomförande kan åstadkommas. De ger mängder av exempel på organisationer som har gjort just detta.

I samarbete med Kontentan kan du som läsare av KM just nu ta del av en sammanfattad version av boken, antingen som text eller ljudfil, helt utan kostnad. Boken är tillgänglig fram till nästa nummer av tidningen kommer ut.

Klicka här för att ladda ner boken.

  • Kod för annonsposition 2 i huvudspalten

  • Kod för annonsplats 3 i huvudspalten

Fler nyheter

  • Annonskod Huvudspalten 4

Mobiloperatörerna med nöjdast kunder

Både privat- och företagskunder blir allt mer nöjda med sina mobiloperatörer. Men det räcker inte längre med bra tekniska tjänster, utan handlar nu om helt andra saker för att kunderna ska bli belåtna, visar en färsk studie från Svenskt Kvalitetsindex, SKI, som rankat operatörerna med nöjdast kunder.

Prenumerera på Kvalitetsmagasinets nyhetsbrev

 Anmäl dig här

Nyhetsbrevet är helt gratis och du kan när som helst avsluta prenumerationen.