Hellre sms än mejl till kunden

95 procent av alla sms blir lästa och de flesta inom 15 sekunder, vilket är anledningen till att allt fler småföretag hellre skickar ett sms än ett mejl.

Hellre sms än mejl till kunden

Ett växande antal småföretag väljer att kommunicera med kunder och personal via sms än via e-post. Anledningen är att det både är enklare och mer effektivt, främst då mottagarna läser sms-utskicken betydligt snabbare än de läser ett mejl. E-posten håller därför på att förlora sin status som effektiv kommunikationskanal.

Uppgifterna bygger på en undersökning utförd av it-kommunikationsföretaget Mobispine/Jojka.

– Studier visar att 95 procent av alla människor läser sina sms, varav de flesta redan inom 15 sekunder. En så pass hög öppningsfrekvens bäddar naturligtvis för mer kvalitativ kommunikation. Många av de större företagen har ännu inte insett detta, men småföretagen är snabbare i vändningarna, säger Joakim Hilj som är vd på Mobispine/Jojka.

Kvalitetsprofilen

Kunskapsmaterial

Utbildnings-tv

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Kvalitetsmagasinet

Kvalitetsmagasinet Premium

Full tillgång till strategiska artiklar och smarta verktyg för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitetssystem och ledarskap.

Det senaste